סקר מנדטים: נתניהו מתאושש, ימינה הופכת ללשון המאזניים

מסקר המנדטים חדש עולה כי נתניהו מצליח לעלות חזרה למעל ה-30 מנדטים, ליברמן מאבד את כוחו כלשון המאזניים והכוח עובר לידיו של בנט עם 15 המנדטים שהוא משיג

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 20:43 ל באב התשפ

סקר מנדטים: נתניהו מתאושש, ימינה הופכת ללשון המאזניים
מליאת הכנסת, היום, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שלושה חודשים חלפו מאז כינונה של ממשלת האחדות והמתיחות הקואליציה בשיאה. בסקר מנדטים, שנעשה עבור רדיו 103 FM,  רוב מוחץ של 75 אחוזים מהנשאלים מאמין כי נתניהו מעוניין בהקדמת הבחירות. את האכזבה מהתנהלותו של ראש הממשלה אפשר לייחס למצב הקשה שבו נתון המשק, האבטלה הגבוהה, עשרות אלפי העסקים שנסגרו והיעדר מתווה מסודר לפתיחת שנת הלימודים. 

במידה והבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה מפת המנדטים: הליכוד מובילה עם 32 מנדטים , מפלגת יש עתיד־תל"מ בראשות יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים. אחריה, מפלגת ימינה ממשיכה להתחזק וזוכה ל־15 מושבים. הרשימה המשותפת, לעומת זאת, נחלשת במנדט ל־15. בהמשך, כחול לבן עם 10 מנדטים בלבד, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8 מנדטים. בתחתית הרשימה מרצ, אשר שומרת על 5 מנדטים. גם בסקר זה מפלגת העבודה נותרת מתחת לקו אחוז החסימה.

צילום: ללא

בחלוקה לגושים, גוש הימין זוכה ל־63 מנדטים עם ימינה (48 מנדטים ללא ימינה); גוש המרכז־שמאל, הכולל את יש עתיד-תל"מ, כחול לבן, הרשימה הערבית המשותפת ומרצ, עם 49 מנדטים. ליברמן, שלא נמנה עם אף אחד מהגושים, משמר את כוחו עם 8 מנדטים - אך ללא השפעה ממשית על ההכרעה.

נתניהו מצליח להתחזק, לאחר שכבר ירד מתחת ל-30 מנדטים ומגדיל את הפער בינו לבין יתר המפלגות. ליברמן מאבד את כוחו כלשון המאזניים  והכוח עובר לידיו של בנט עם 15 המנדטים של ימינה