חבר הכנסת מיש עתיד נעצר בבלפור - חברי כנסת מהימין יצאו להגנתו

חבר הכנסת יוראי להב נעצר היום בידי כוחות המשטרה שהגיעו לפנות את אוהלי המחאה מול משכן ראש הממשלה. חבריו מהכנסת, ובעיקר מהימין גילו יושרה, גינו את המהלך וקראו לחקור את האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 18:10 ל באב התשפ

חבר הכנסת מיש עתיד נעצר בבלפור - חברי כנסת מהימין יצאו להגנתו
חבר הכנסת יוראי להב נעצר בידי שני שוטרי יס"מ, צילום: צילום מסך

הערב תיערך מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור הפגנת תמיכה של גורמים מהימין. בעקבות כך, הודיעה המשטרה לנוכחים באוהלי המחאה כי עליהם לפנות את המתחם, ואחרי שלושה שעות הגיעו כוחות יס"מ לפנות את המקום. במהלך פינוי האנשים, הוצא מהמתחם ראש השב"כ לשעבר ואחד מראשי המחאה, כרמי גילון. מי שעוד הוצא משם בכוח הוא חבר הכנסת מיש עתיד, יוראי להב, שגם עוכב. 

באירוע המתועד אפשר לראות את חבר הכנסת נגרר בכוח בידי שני שוטרי יס"מ אל מחוץ למתחם, על אף שהוא מנסה להסביר להם מי הוא ושהחוק מעניק לו חסינות ואיננו מאפשר להם לעצור אותו.

מיד עם פרסום סרטון המעצר, יצאו קולות מרחבי הקשת הפוליטית שגינו את האירוע וקראו לחקירה בדבר הפגיעה בזכויותיו של חבר הכנסת להב. חבר הכנסת סמוטריץ' אמר: "אני קורא לשר לבטחון פנים, ליועמ"ש, לממשלה ולמשטרה, לתחקר עד תום את האירוע החמור הזה, להפיק לקחים, ולוודא כי חסינות חברי הכנסת תישמר באדיקות. חסינות חברי הכנסת היא נדבך מרכזי בהפרדת הרשויות ואסור להשלים עם פגיעה בה מצד המשטרה".

גם חבר הכנסת מהקואליציה, שלמה קרעי בחר להפגין יושרה ולהדגיש את החוק: "עם כל הכבוד לכולם, למשטרה או להפגנות האנרכיסטיות, לא נוגעים בחבר כנסת ובטח שלא גוררים אותו. זו זכותו המלאה הקבועה בחוק לשהות בכל מקום שאיננו סגור מסיבה של בטחון המדינה. כדאי שמישהו יתאפס על עצמו ומהר".

שר המים וההשכלה הגבוהה זאב אלקין הגיב אף הוא וקרא לחברו לקואליציה השר לביטחון פנים אוחנה לחקור את האירוע: "יש לי מחלוקת אידיאולוגית עמוקה עם ח״כ להב ומפלגתו, וכמובן אין בי שום סימפטיה להפגנות בבלפור. אבל התנהלות כזאת של משטרת ישראל מול חבר כנסת אין לה מקום, והיא מנוגדת לחלוטין לחסינות חברי הכנסת. אמיר אוחנה ויריב לוין לטיפולכם הדחוף".