"קצב ההכפלה של החולים יורד, השיח על סגר יוצר פאניקה"

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, אומרת כי על פי הנתונים מספרי הנדבקים החדשים מתמעטים, ומקדם ההדבקה יורד. קבינט הקורונה יתכנס ועשוי לקבל החלטות על החמרות חדשות, ואולי גם על סגר בתקופת החגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 11:22 ל באב התשפ

"קצב ההכפלה של החולים יורד, השיח על סגר יוצר פאניקה"
ח"כ יפעת שאשא-ביטון, צילום: Hadas Parush/Flash90

האם הצעדים להחמרת ההגבלות, הצפויים בתקופה הקרובה, מוגזמים? היום (ה') צפוי להתכנס קבינט הקורונה, בו צפוי ראש המל"ל לדרוש את החמרת ההגבלות, עד כדי הטלת סגר כללי למספר שבועות, כדי להקטין באופן דרמטי את מספר הנדבקים בישראל. מנגד, במשרד הבריאות לא צפויים לדרוש כרגע החמרות נוספות בהגבלות, אך נערכים לקראת הטלת סגר בחגי תשרי.

שמונה נפטרים אתמול מקורונה, מספר המונשמים לא משתנה. גרוטו: "כרגע לא ממליצים על סגר"

ממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, צפוי להציג בדיון את תכניתו המפורטת להורדת התחלואה, ולהטלת סגרים מקומיים בערים אדומות, על פי 'תכנית הרמזור', אותה חשף לפני מספר שבועות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר אמש בחדשות 13 כי "בשלב הזה, אנחנו לא ממליצים על סגר בחגים - אבל בהחלט מכינים זאת כתוכנית מגירה. גם אם יהיה סגר בחגי תשרי - הוא לא ייראה כמו בפסח".

אולם בקרב מקבלי ההחלטות נשמעים גם קולות אחרים. יו"ר ועדת הקורונה, שסמכויותיה קוצצו, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה הבוקר בכאן חדשות כי השיח על סגר יוצר פאניקה מיותרת, והנתונים מראים כי המספרים הולכים ויורדים.

"קצב ההכפלה של החולים יורד, הוא הולך ומתמתן", אמרה שאשא-ביטון. היא הוסיפה "ברור שככל שעושים יותר בדיקות יהיו יותר חולים. אבל השיח על סגר יוצר פאניקה".

" width="100%">

על פעילותה בוועדת הקורונה אמרה: "אני עסוקה בלהדוף רעיונות שמביאים לנזק כלכלי". לדבריה, "צריך סגרים נקודתיים באזורים האדומים".