מנרמלים: ראש המוסד ונשיא איחוד האמירויות נפגשו

כחלק מחתימה על הסכם השלום בין המדינות, נפגש ראש המוסד, יוסי כהן עם נשיא איחוד האמירויות ושוחח עמו על ההסכם, שיתופי פעולה אפשריים במגוון נושאים ועל הסיפוח. בהמשך הכחישו גורמים אמריקאים את הדיווח על מכירת מטוסי F-35 לאמירויות כחלק מההסכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 17:57 כח באב התשפ

מנרמלים: ראש המוסד ונשיא איחוד האמירויות נפגשו
ראש המוסד נפגש עם נשיא איחוד האמירויות., צילום: Haim Zach/GPO

אחרי ההסכם: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות דיווחה היום (ג') כי נשיא האמירויות והאמיר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן, פגש את ראש המוסד, יוסי כהן שנמצא כעת בביקור באמירויות.  

הנשיא האמירייתי בירך את מאמציו של ראש המוסד, שתרמו רבות לחתימה על ההסכם בין המדינות. במהלך הפגישה, שוחחו הצדדים על קידום הסכם השלום, שיתוף פעולה עתידי בנושאים בטחוניים, סוגיית סיפוח השטחים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ההתפתחויות האזוריות במזרח התיכון, אינטרסים משותפים וכן המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

בעקבות הפרסומים האחרונים על מכירת מטוסי F-35 מארצות הברית לאיחוד האמירויות כחלק מההסכם הנרקם, גורם אמריקאי בכיר התייחס לעניין וטען כי אין בו סעיף על מכירת נשק לאיחוד האמירויות, גם לשכת ראש הממשלה הכחישה היום כל ניסיון לקשר בין הסכם השלום ובין מכירת נשק למדינות ערב. "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות", נמסר מלשכת נתניהו.