לקראת כינון יחסים עם מדינה ערבית נוספת: ראש המוסד שוחח עם ראש ממשלת בחריין

יוסי כהן שוחח עם ח'ליפה בן סלמאן אאל ח'ליפה לקידום הנורמליזציה בין המדינות. במקביל צה"ל תקף בצפון רצועת עזה כתגובה להמשך טרור הבלונים |סיכום כותרות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 20:22 כה באב התשפ

לקראת כינון יחסים עם מדינה ערבית נוספת: ראש המוסד שוחח עם ראש ממשלת בחריין
ראש המוסד וראש הממשלה, צילום: Haim Zach/GPO

לאחר הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ראש המוסד יוסי כהן שוחח עם ראש ממשלת בחריין ח'ליפה בן סלמאן אאל ח'ליפה לקידום הנורמליזציה בין המדינות. בין ישראל ובחריין יש יחסים שקטים כבר שנים רבות, אולם בעקבות איחוד האמירויות גם בחריין הסכימה לכונן יחסים רשמיים. 

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס הבוקר (שבת) לראשונה להסכם השלום המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות, והזהיר את האמירויות מלתת לישראל "דריסת רגל באזור". בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית אמר רוחאני כי יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זייד עשה "טעות גדולה": "זו בגידה מוחלטת בעם הפלסטיני, המדינה השכנה הזו הפכה את עצמה לאויב עבור מדינות האזור והעולם המוסלמי והפכה להיות חברה של היישות הציונית".

במקביל, המשטר בטהרן חגג את תוצאות ההצבעה במועצת הביטחון, שדחתה ברוב גדול את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן. בטהרן אמרו שיריבתה הגדולה "מעולם לא הייתה מבודדת כל כך". נשיא איראן חסן רוחאני אמר שארה"ב נכשלה בניסיון להרוג את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015, ושמדובר ב"השפלה" אמריקנית. לדבריו נכון להיום ההסכם חצי מת.

בתוך כך, צה"ל תקף בצפון רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב וטנקים בתגובה להמשך טרור הבלונים אמש לעבר יישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס.

לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות. בארגון הטרור העזתי תקפו את ישראל: "המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון. במקביל, פרסם חמאס תמונות של ההריסות בחופי חאן יונס לאחר התקיפה.