ירידה במספר המונשמים והחולים קשה, חמישה נוספים נפטרו מקורונה

מספר הנדבקים אמש עומד על 1,693 מתוך כ-22 אלף בדיקות. מספרי המונשמים והחולים במצב קשה ממשיך במגמת הירידה, אך חמישה בני אדם נוספים נפטרו, והמספר הכולל עומד על 622

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 19:58 כא באב התשפ

ירידה במספר המונשמים והחולים קשה, חמישה נוספים נפטרו מקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

האם בימים האחרונים החלה מגמת ירידה במספר חולי הקורונה במצב קשה, או שמדובר במקרה בלבד? על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים להערב (ג'), ביממה האחרונה חלה ירידה במספר המונשמים, והוא עומד על 110, ירידה של ארבעה ביממה האחרונה. גם מספרם של החולים במצב קשה ירד, והוא עומד על 375, לאחר שכבר חצה את סף ה-400 בסוף השבוע האחרון.

נכון לאתמול נמצאו 1,693 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, מתוך 23,982 בדיקות. מספר הבדיקות כבר ירד אל מתחת ל-1000 בסוף השבוע, כחלק מהמגמה הקבועה של קיום פחות בדיקות ופחות אנשים המגיעים להיבדק בימים שישי ושבת.

מספר החולים והנשאים הפעילים כרגע עומד על 25,468, כשבסך הכל נדבקו בישראל בנגיף, מאז החלה התפרצות המגפה לפני כחצי שנה, 86,147 בני אדם. ביממה האחרונה נפטרו חמישה בני אדם מסיבוכי הנגיף וכתוצאה ממנו, והמספר הכולל של הנפטרים עד כה עומד על 622.

מוקדם יותר היום אמר הזהיר ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, כי אם האזרחים לא יפנימו שיש להקפיד על הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות, לא תהיה ברירה אלא להטיל סגר. בתדרוך היומי אמר פרופ' גמזו כי "אני רוצה להצליח בנושא מניעת ההתקהלויות ואני אומר לאזרחי ישראל - אם אתם לא מצליחים למנוע מעצמכם להתקהל, אז אולי אין ברירה אלא להטיל סגר".


(התדרוך היומי של פרופ' גמזו)

"יש ירידה בכמות הבדיקות", הוסיף ממונה הקורונה, "יש גם מצב באוכלוסייה שבמסגרתו אנשים חוששים להיבדק מכל מיני סיבות. זה מטריד אותי ויוצר אפקט של תחלואה חבויה". לדבריו, "אנחנו לא מצליחים להסביר לישראלים ולא מצליחים ליצור אכיפה והרתעה, ויש כאן באמת בעיה, במיוחד בהתקהלויות ובהפרתן. אני, יחד עם מנהלת האכיפה שהוקמה לפני 10 ימים, מנסים לפעול יותר בנחישות הן במטה האכיפה, הן ברשויות המקומיות והן בקרב הציבור".

פרופ' גמזו התייחס למצב בבתי החולים ואמר כי הם "לא במצב של אי-ספיקה והם לא מתמוטטים. הם מטפלים במקרים השגרתיים, הדחופים וגם בקורונה. המערכת לא קורסת". לדבריו, בשל המצב ב'ערים האדומות, "צריך את מערך האשפוז חזק לעוד כמה שבועות, כי כל מה שתיארתי זה לא 'זבנג וגמרנו'. מצטער, אני לא קוסם. אני לא בא לחסל את הקורונה ביום או יומיים. הקסם היחיד שאני יכול להציע הוא להימנע מהסגר, כי אני רואה את השבר הכלכלי-חברתי".

פרופ

פרופ' רוני גמזוצילום: Miriam Alster/Flash90

על פתיחת מערכת החינוך אמר פרופ' גמזו כי ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים: "אנחנו צריכים להוריד את התחלואה ולפתוח את שנת הלימודים, הקו שהנחה את שר החינוך בגדול נכון, אבל ההחלטה הזאת צריכה להתקבל בממשלה ביומיים הקרובים עם שר החנוך, שר הבריאות לצד ההמלצה שלי יחד עם מומחים".

לדברי גמזו, הוא פחות מודאג מהתקהלויות במקומות פתוחים, כמו חופי הים ואתרי הטבע, אלא מהתקהלויות במקומות סגורים, כגון מסעדות. על מצבן של הערים המוגדרות כיום "אדומות" - בני ברק, מודיעין עלית, אלעד וביתר עלית אמר: "בערים האלה יש עבודה קריטית. הן לא ממש מנוהלות עד הסוף. צריך לעשות שם הרבה יותר עבודה וזה לא קורה מהר. אם התחלואה תמשיך לגדול - בסוף יהיה סגר במודיעין עילית". 

הוא הוסיף והבהיר כי סגר מקומי אין פירושו כפי שהיה עד כה, חסימת הכניסות אל העיר וממנה, אלא הטלת סגר מלא שכולל איסור יציאה גורף מהבתים, במטרה לעצור את התפשטות התחלואה וההידבקות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן