מוטי יוגב: "אין מנהיגות לציונות הדתית"

בראיון לכיפה חבר הכנסת לשעבר יוצא נגד התנהלות הממשלה בעניין ההנחיות וחוסר הנכונות של אף חבר כנסת לדאוג לחתונות ולבתי הכנסת. יוגב טוען כי ראש מפלגתו הרב פרץ איננו רלוונטי יותר: "לא ראוי להנהיג, עם מקסימום תמיכה של 0.4%"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/08/20 22:29 יט באב התשפ

מוטי יוגב: "אין מנהיגות לציונות הדתית"
חכ"ל מוטי יוגב , צילום: כיפה

חבר הכנסת לשעבר מטעם הבית היהודי, מוטי יוגב, מחליף בתקופה האחרונה מכתבים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ושר הבריאות. יוגב יוצא נגד חוסר הנכונות לתת איזונים ביחס לחתונות ובתי הכנסת כמו שזכו להן המסעדות והבריכות שמקבלות הנחיות מקלות על אף שייתכן והסיכון בהן גבוה יותר. "מסעדות עם פה פתוח, זה מול זה ב-20 ו-30 סועדים. בתי כנסת ב-10 ו-20 עם פה סגור. זו ההקבלה והאיזונים הראויים?", כתב יוגב בפוסט שהופנה לשר יולי אדלשטיין.

לכיפה הסביר יוגב מדוע בחר להפנות את הביקורת דווקא לשר הבריאות ומנכ"ל משרד ראש הממשלה ולא לאחד השרים או חברי הכנסת הדתיים. "למעט מהשר דרעי לא מצאתי אף שר או חבר כנסת שמתעניין במצב של החתונות ובתי הכנסת". לפי יוגב הציונות הדתית ראויה למנהיגים שידאגו גם לחלק של היהודית בחלק של מדינה יהודית דמוקרטית. כשנשאל מה הוא חושב על ראש מפלגתו הרב רפי פרץ: "אני לא רוצה לדבר עליו, הוא לא ראוי להנהיג. מדובר באדם שזוכה בסקרים הכי מחמיאים במקסימום 0.4% תמיכה. הציבור כבר לא מאמין לו ואני חושב שהוא כבר לא רלוונטי".

גם מימינה וכוחו העולה של בנט בסקרים יוגב לא מתרגש: "נכון שצריך לדאוג לכלכלה, אך גם שם אין מי שמנסה לשפר את מצב בתי הכנסת והחתונות. לציונות הדתית אין היום הנהגה בכנסת". לפי יוגב הממשלה נדרשת לקבוע הנחיות על פי ההיגיון, וברגע שזה לא קורה מתגברים המקרים של אי ציות להנחיות. בנוסף יוגב טוען כי בבתי הכנסת ובחתונות ניתן לשמור על ההנחיות בצורה טובה יותר מאשר בבריכות ובמסעדות. "אתה רואה בחופי הים למשל אנשים מסתובבים מבלי מסכות במרחקים קצרים, או בבריכות במרחק 6 מטר מרובע מבן אדם. בבתי הכנסת ניתן לאכוף בצורה טובה הרבה יותר תוך שמירה על המסכות ו50 מטר מרובע ל-10 איש". יוגב מדגיש כי הוא מבין את הצורך להגן על המסעדות והבריכות, אך דורש איזון גם ביחס לבתי הכנסת שמקבלים יחס של מקומות עם הדבקה גבוהה.

https://www.facebook.com/mottiyogev/posts/4170985809640500

לשר אדלשטיין כתב: "עשרות סועדים באזורי המזון הסגורים בקניונים, כל זה מותר ואילו תו סגול ראוי ומאוזן ומפוקח, לקיום חתונות כאירוע הבונה את המשפחה ואת חוסן האומה בישראל, זה אסור ומאושר עד 20 משתתפים בשטח הפתוח? מה קורה לשיקול הדעת בקבינט הקורונה? האם מצפים שהאזרח יהיה ממושמע להנחיות לא מאוזנות". יוגב טוען כי ניתן להיערך בבתי הכנסת ובחתונות תוך הקפדה על קפסולות ושמירת מרחקים: "בבתי כנסת כמו היכל שלמה יש שטח עצום שניתן לחלקו למספר קפסולות כשכל מניין נכנס מכניסת אחרת, ושיהיו אחראי קורונה המתחייבים לשמירת ההנחיות".

גם לקראת הימים הנוראים יש ליוגב פתרון: "פה אני דווקא סומך על האנשים שידאגו לקיים מניינים רבים עם דאגה ליותר חזנים ובעלי תקיעה. דבר נוסף המועצות הדתיות וראשי המועצות והערים יכולים לסייע בדאגה להצללות בכל מנייני החצרות, ודאגה לכסאות ישיבה וככה אפשר להקפיד על מניינים גדולים מרווחים ותחת צל". יוגב מספר כי דבר דומה ניתן לקיים גם בחתונות: "אפשר לאפשר לבני המשפחות הקרובים ועוד מספר מצומצם של חברים, תוך הגדרת קפסולות ברורות ובאיזה שלב מצטרפים. וככה להמשיך חתונות שמחות ומכובדות. אגב בחתונה אצלנו בישוב דאגנו להגברה חזקה וכך כלל המתתפים יכלו לשמוע את כל החתונה גם כשנמצאים במרחק, החתן ממש הודה לנו".