גנץ בשיחות סגורות: "אני לא מפלג בשביל לשלוט ולא משניא בשביל לחזק את הבייס שלי"

בסוף השבוע נשמע שר הביטחון תוקף את ראש הממשלה, וקובע כי הוא לא שינה את דעתו לגבי מצבו המשפטי של נתניהו: ״אני חושב שזה לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 08:32 יט באב התשפ

גנץ בשיחות סגורות: "אני לא מפלג בשביל לשלוט ולא משניא בשביל לחזק את הבייס שלי"
נתניהו וגנץ במליאה, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מתכוננים לבחירות - שבועיים לפני פיזור הכנסת ה-23, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ תוקף בשיחות סגורות בסוף השבוע את ראש הממשלה נתניהו על הפילוג שהוא יוצר בעם רק כדי להמשיך לשלוט, לטענתו. 

״אני חושב שזה לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, אני לא משנה את דעתי", אמר שר הביטחון. גנץ תקף בחריפות את נתניהו: "אני לא מפלג בשביל לשלוט ואני לא משניא אף אחד כדי לחזק את הבייס שלי. תאמרו לעצמכם מי נוהג אחרת - מי משניא כדי לחזק את הבייס ומי מפלג כדי לשלוט״.

כזכור וויכוח המרכזי כעת בין הליכוד לכחול לבן נסוב סביב סוגיית התקציב, כאשר נתניהו מבקש לעלות תקציב חד שנתי ואילו גנץ דורש לכבד את ההסכם הקואליציוני ולהגיש תקציב דו שנתי. המפלגות החרדיות הקרועות באמצע, לא מוכנות לקחת צד בוויכוח, למרות הערבויות שנתנו לגנץ בזמן המו"מ הקואליציוני שההסכם יכובד. 

בכחול לבן איימו על הליכוד כי יקדמו חוק שימנע התמודדות של חבר הכנסת לראשות הממשלה עם כתבי אישום כדי לגרום להם לפחד מאי כיבוד ההסכם והליכה לבחירות בטרם עת. יושב ראש מרצ, ניצן הורביץ הודיע כי יניח הצעת חוק פרטית: ״לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה על פי גחמות ואינטרסים פליליים. זהו חוק, שהוא בבחינת מובן מאליו, למען המדינה, הכלכלה והדמוקרטיה הישראלית, שימנע מחשודים בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה. בכנסת הנוכחית יש רוב לחוק זה, חברי הכנסת מבינים כמה חיוני לקדם אותו, והוא יכול למנוע בחירות רביעיות תוך שנה״, הוסיף.