ביירות: שוטר נהרג וקרוב ל-240 אזרחים נפצעו בעימותים נגד הממשלה

במטרה להפיל את השלטון מפגינים רבים ניסו לפרוץ לפרלמנט בביירות והשליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו בגז מדמיע. לפי הדיווחים, באזור נורו יריות והמוחים הצליחו להשתלט על משרדי החוץ והאוצר. קרוב ל-240 אזרחים נפצעו בעימותים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/08/20 22:29 יח באב התשפ

ביירות: שוטר נהרג וקרוב ל-240 אזרחים נפצעו בעימותים נגד הממשלה
צילום: Rahim Khatib/Flash90

הפיצוץ בנמל ביירות שגרם ל-158 הרוגים ועוד אלפי פצועים, והמצב הכלכלי הקשה, הובילו אלפי תושבים זועמים להפגין היום (ש') ברחובות ביירות במחאה נגד הממשלה ולהתעמת עם כוחות הביטחון. המפגינים השתלטו על מבני משרדי החוץ והאוצר בעיר, ובמקום נרשמו עימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון - במהלכם נהרג שוטר ונפצעו יותר מ-130 בני אדם.



רבים קושרים את ההפגנות דווקא לשחיתות ולניהול הכושל של חברי השלטון. הפיצוץ בסך הכל הצית מחדש את הזעם במדינה, שנמצאת על סף קריסה כלכלית וחברתית. מוקדם יותר, כ-5,000 מפגינים התאספו בכיכר הקדושים במרכז ביירות.  המוחים קראו "העם רוצה להפיל את השלטון", והחזיקו שלטים עליהם נכתב "תעזבו, כולכם רוצחים". המפגינים הניפו את דמויותיהם של יו"ר הפרלמנט ושל מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה עם חבלי תלייה, תוך שהם קראו קריאות נגד חיזבאללה ונגד הממשלה: "מהפכה, מהפכה - העם דורש מהפכה במשטר". תמונתו של הנשיא, מישל עאון, נופצה על ידי המפגינים.