בשל המשבר הפוליטי - לראשונה מקום המדינה, אין סדר יום לממשלה

לראשונה מאז קום המדינה, לישיבת הממשלה שתתכנס ביום ראשון אין לו"ז, בשל המשבר הפוליטי ואי-ההסכמות בין המפלגות הגדולות, כשכחול לבן דורשים להעביר שינוי תקנון, ובליכוד מסרבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 21:40 טז באב התשפ

בשל המשבר הפוליטי - לראשונה מקום המדינה, אין סדר יום לממשלה
קואליציה במשבר. נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האם מדינת ישראל בדרך לבחירות? ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ישיבת ממשלה, כמדי שבוע, אלא שהפעם, וכנראה לראשונה מאז קום המדינה, אין סדר יום ולוח זמנים לישיבה. כך פרסם הערב (ה') עמית סגל.

סקר מנדטים: הליכוד צונח - בנט מזנק

על פי הפרסום, לא נקבע לו"ז לישיבה בשל וטו הדדי של שתי המפלגות הגדולות המרכיבות את הקואליציה - הליכוד וכחול לבן. בכחול לבן דורשים, על פי ההסכם הקואליציוני, להעלות להצבעה בישיבת הממשלה את שינוי התקנון, שיאפשר למפלגה מספר אצבעות שוויוני בכל הצבעה.

בליכוד מנגד מסרבים, וזאת ככל הנראה במטרה לנסות ולהכשיר את הקרקע להעברת תקציב המדינה החד-שנתי, בו מעוניינים בליכוד ואליו מתנגדת בתוקף כחול לבן. כתוצאה מהסכסוך לא הועמד נכון להערב אף סעיף לסדר היום. 

נזכיר כי בעוד שבועיים וחצי, ב-25 באוגוסט, יפקע המועד להעברת תקציב המדינה לשנת 2020. אם לא יועבר תקציב עד אז - דבר שנראה כלא אפשרי, בשל הצורך בעבודת הכנה להצגת התקציב - או לא ישונה החוק ויוארך המועד להעברת התקציב, הכנסת תתפזר אוטומטית, ומדינת ישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנה וחצי.

בהמשך לפרסום דווח ב'ישראל היום' כי אנשי כחול לבן בטוחים ש"נתניהו החליט לפרק את הממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן