כאלף מפגינים מול בית ראש הממשלה

עם צאת הצום התחדשו המחאות כנגד הממשלה. המשטרה הספיקה לעצור 8 מפגינים מארגון "לה פמיליה" לאחר שנחשדו בתקיפת עיתונאים ופרות סדר. במשטרה הפעילו גם סוכנים סמויים על מנת לוודא שההנחיות נשמרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 20:25 ט באב התשפ

כאלף מפגינים מול בית ראש הממשלה
ההפגנות מול בית ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאלף איש הגיעו אל מעון ראש הממשלה עם חידוש ההפגנות הערב (ה'), מוצאי תשעה באב. המפגינים חזרו כאמור לבלפור וכן לסביבת ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. במשטרה מפעילים סוכנים סמויים רבים יותר, על מנת לעצור אלימות מצד פעילים בודדים. בהפגנות הגיעו גם כמאה מפגינים מארגון "לה פמיליה" שבאו להצהיר כי הם גם מפגינים ללא שימוש באלימות. אלא שלאחר כשעתיים עצרה המשטרה מספר מפגינים מהארגון לאחר שנחשדו בתקיפת עיתונאים.  

בירושלים המשטרה חסמה את הרחובות הסובבים את מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. כך נחסמו הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, וכן את הצומת עצמה לבאים מהרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' ואגרון. בתל אביב נחסמו הרחובות הסוללים, רחוב תובל, ודרך השלום תוך דגש שרק באזור הזה בעיר יתקיימו ההפגנות. בנוסף, תגברה המשטרה כוחות בעיר בשל חשש שהמפגינים יקיימו תהלוכה בדומה להפגנה שהתקיימה שלשום. המשטרה הוציאה הודעה למקרה וההפגנה תנסה לחרוג מהגבולות שתואמו: "משלא הוגשה בקשה לקיומה של תהלוכה ולא נעשה כל תיאום בעניין זה עם המשטרה. תהלוכה שכזו, ככל שתתהווה, תהיה בלתי חוקית והמשטרה לא תאפשר קיומה".

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה גלויים וסמויים שפעלו באזור מתחם התחנה בירושלים, עצרו / עיכבו לפני זמן קצר כ 8 חשודים, לאחר שעפ"י החשד החלו להתפרע במקום ולהשליך אבנים ולהפר את הסדר הציבורי. היערכותה של המשטרה נמשכת באזור מתחם המחאות וכן בכלל הצירים המובילים אל המחאות על מנת לוודא המשך קיומן". נזכיר, ההפגנה הערב מגיעה על רקע יממה מתוחה במיוחד, כאשר ישנן קריאות קיצוניות רבות ברשתות החברתיות, בעיקר על רקע הטענות להסתה כנגד ראש הממשלה, והטענות לתקיפת מפגיני שמאל על ידי גורמי ימין קיצוני.