שיא שלילי נוסף: 2,062 אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה

מספר הנדבקים מהנגיף הקטלני מוסיף לעלות, וכעת הוא עומד על למעלה מ-2000 נדבקים ביממה אחת, כאשר כל אחד מכל 12 נבדקים נמצא חיובי לנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 09:06 ח באב התשפ

שיא שלילי נוסף: 2,062 אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה
צילום: פלאש 90

הקו האדום של 2000 נדבקים ביום נשבר, אולם אתמול נרשם שיא שלילי נוסף של כמות הנדבקים. משרד הבריאות עדכן כי אתמול (ג') אובחנו בישראל 2,062 בני אדם כנשאי קורונה - מספר המאובחנים הגבוה ביותר ביממה מאז התפרצות הנגיף בישראל בחודש פברואר. עוד עולה כי 8.4% מהבדיקות היו חיוביות, כלומר אחד מכל 12 נבדקים נמצא חיובי לנגיף.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 736 חולי קורונה, 315 מהם במצב קשה, מתוכם 96 מונשמים, ו-155 במצב בינוני. בסך הכול יש בישראל 33,377 חולים פעילים, רובם המוחלט במצב קל.

אתמול הציג פרויקטור הקורונה הלאומי רוני גמזו את התכנית הלאומית למיגור הקורונה, "מגן ישראל", במשרד החוץ בירושלים. לפי בתכנית החדשה ההחלטות יתקבלו בדרג המוניציפאלי, כאשר עיר ללא תחלואה תחשב 'עיר ירוקה', ותוכל  לפתוח את כל העסקים בעיר. עיר עם תחלואה גבוה תחשב 'עיר אדומה', שם ההחלטות יתקבלו בדרג המדיני ופיקוד העורף יקבל שליטה על העיר. הערים ירושלים ובית שמש כבר לא מוגדרות באזורי ההתפשטות כערים "אדומות". הערים בני ברק, ביתר עילית, אלעד ומודיעין עילית עדיין "אדומות".

גמזו הבהיר: "הייתי חייב להכין את התוכנית מהר, לבצע הערכת מצב ולחשוב מה אנו צריכים לעשות. ראינו ירידה באמון וזה גרם למצב שהמגפה עלתה. מצד הממשלה החוזה החדש הוא שקיפות, מקצועיות, ענייניות ושיתוף. אנחנו לא ניתן יותר יד להגבלות שאין בהן היגיון. אני אחראי, אני לא אתן שיהיו כאן הגבלות שיפגעו בכלכלה ואין בהן היגיון".

הוא הוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. אני מצטער אבל היום זה לא קורה. סליחה מערכת הבריאות ומשרד הבריאות - זה לא שלנו. זו לא רפואה זו אופרציה וזו הנדסה ואני שמח שצה"ל לקח את זה. יש לו את היכולות הטכנולוגיות והכלים. זה אומר הרבה יותר בדיקות אבל קיצור הזמנים של הכל".