לפני אישור התקציב: החשב הכללי מתפטר

החשב הכללי רוני חזקיהו הקדים את סיום תפקידו במספר חודשים והודיע לשר על עזיבה שתיכנס לתוקף בעוד חודשיים לכל היותר. העזיבה מגיעה ברקע המחלוקות ואי ההסכמה על תקציב לשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 18:56 ה באב התשפ

לפני אישור התקציב: החשב הכללי מתפטר
החשב הכללי. רוני חזקיהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר הודיע היום (א') לשר האוצר על התפטרותו. חזקיהו אמור היה לעזוב בינואר 2021, אך בשל המחלוקות בין הליכוד וכחול לבן והעיכוב במשא ומתן על התקציב הוא הודיע היום לשר האוצר על עזיבתו כבר בחודש אוקטובר או אחרי כניסת התקציב החדש - המוקדם מביניהם. 

בהודעה שהופצה מטעמו של חזקיהו, צוין כי הסיבות לעזיבתו של החשב הכללי ושנמסרו לשר נובעות מתוך תחושת מיצוי של התפקיד והרצון לתת מקום ולפנות את הדרך לאנשים חדשים. חזקיהו נכנס לתפקידו כחשב הכללי בפברואר 2017 כאשר החליף את מיכל עבאדי-בויאנג'ו. קודם לכן שימש כיו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי. ובזמן המשבר העולמי ב-2008 הוא כיהן כמפקח על הבנקים.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר: "הודיתי לחזקיהו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן