כבוד למגזר: עיריית ירושלים החליטה לקרוא רחוב על שמו של יוסקה שפירא

עיר הבירה מתחדשת בשם רחוב חדש על שמו של איש הציונות הדתית יוסקה שפירא, שכיהן כשר בממשלה ושימש במשך כשני עשורים כמזכ"ל בני עקיבא העולמית. בתנועה ברכו על החלטת עיריית ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/20 10:51 ג באב התשפ

כבוד למגזר: עיריית ירושלים החליטה לקרוא רחוב על שמו של יוסקה שפירא
יוסקה שפירא, צילום: באדיבות המשפחה

מועצת העיר ירושלים קיבלה החלטה לקרוא רחוב בעיר הבירה על שמו של יוסקה שפירא, איש הציונות הדתית , מי שכיהן כשר בממשלה ובעיקר שימש במשך כשני עשורים כמזכ"ל בני עקיבא העולמית. 

מזכ"ל התנועה כיום רועי אבקסיס ציין כי לתנועה חלק במהלך וכי היתה שותפה לו זאת מתוך רצון להעניק חזרה למי שהעניק לעיר ירושלים עולים רבים כל כך שבאו לגור בה. עוד הוסיף "כבר ב1954 היה שפירא בין מקימי התנועה והבין את חשיבות פעילותה מעבר לים. משנת 1955 ועד 1977 שימש מזכ"ל התנועה ועשה ציונות הלכה למעשה ובהמשך כיהן כראש מחלקת עליית הנוער בסוכנות היהודית".

גאל גרינוולד - יו"ר עמותת בני עקיבא העולמית ומזכ"ל התנועה לשעבר הוסיף כי דווקא בימים אלה מורשתו של שפירא צריכה לשמש מצפן "בוועידה ב1974 שאל שאלה אחת... האם חברי בני עקיבא ברחבי העולם יכולים לעשות יותר למען העם". בתנועה מברכים כאמור את עיריית ירושלים ומתרגשים מההחלטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן