הטיסות יחזרו בקרוב? בנתב"ג נערכים להקמת מערך בדיקות

נציגי משרדי הממשלה ורשות שדות התעופה ידונו בפתיחת השמים ובהקמת מערך הבדיקות בנתב"ג. הקמת המערך עד לכניסתו לפעולה צפויה לארוך כחודש וחצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 13:40 ב באב התשפ

הטיסות יחזרו בקרוב? בנתב"ג נערכים להקמת מערך בדיקות
נתב"ג שומם, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אפשר להתחיל לארוז מזוודות? נציגי משרד הבריאות, אנשי המל"ל, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה ייפגשו היום (ה') בשעות אחר הצהריים כדי לגבש תכנית להקמת המערך לבדיקות קורונה בנמל התעופה בן גוריון, במטרה להחזיר את הטיסות לישראל וממנה בהקדם. כך פורסם ב'ישראל היום'.

ההחלטה לא צפויה להתקבל בסיומה של הפגישה, אך בשל התמיכה הפוליטית הרחבה למהלך ישנה סבירות גבוהה שכבר בימים הקרובים יתפרסם המכרז להקמת המעבדות. מטרת הפגישה היא לגבש עמדה בנוגע לפעילות מנתב"ג ולצפי הטיסות הנכנסות והיוצאות. 

שרת התחבורה מירי רגב מנסה למצוא פתרון שיהיה מקובל על כלל הגורמים ושיוביל לפתיחה מוקדמת של הטיסות. כרגע נראה שהשרה רגב הצליחה לרכך מעט את עמדתם של אנשי משרד הבריאות שהתנגדו נחרצות למהלך כלשהו.

החל מרגע פרסום המכרז, יהיו מספר חברות שיעשו הרבה כדי להפעיל את מערך הבדיקות בנתב"ג. גורמים המעורים בנושא טוענים שהקמת מעבדות במערך כזה תדרוש בין 3 ל-6 שבועות מרגע ההתחלה ועד הפיכת המערכת למבצעית.

אלון קצף, נשיא "דייויד שילד", אחת החברות שצפויות להתמודד במכרז להקמת מערך הבדיקות, מסביר איך זה אמור לעבוד בשטח: "קודם כל לא יהיו עובדים שעובדים במעבדות ולא נשתמש בציוד של מדינת ישראל – אני מתחייב לזה. המערך יתחיל מישראל וכאן יהיו עמדות היבדק וסע אליהן יגיעו נוסעים 72 שעות לפני הטיסה שלהם. במהלך הזמן הזה הם יקבלו את תוצאות הבדיקה לטלפון הנייד ובמידה והם שליליים הם יוכלו להגיע לנתב"ג ולהתכונן לטיסה שלהם".

בדיקות קורונה בישראל

בדיקות קורונה בישראלצילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר מכן, ברגע שיגיעו לנתב"ג, הם יערכו בדיקה נוספת ואת תשובותיה יקבלו לאחר הנחיתה ביעד, כך שיוכלו להציג לכל מדינה שינחתו בה שתי בדיקות שליליות, מה שיאפשר לפתוח את השמיים מישראל כמעט בכל מדינה בעולם. בכניסה לארץ יערכו הנוסעים בדיקת קורונה, יישלחו לבית מלון או לבתים לבידוד עד התשובות וכך בעצם בתוך זמן קצר יקבלו תשובה שתאפשר להם לצאת מבידוד או במידה והם נושאים את הנגיף, להמשיך בהליך הרפואי המקובל".

דבריו של קצף באים גם לאור החשש למעבר של כח אדם ממערך המעבדות הלאומי למעבדות פרטיות שיכולות לשלם שכר גבוה יותר, וכן שימוש בכלי הבדיקות ששייכות למדינה ונחשבות משאב לאומי. בדבריו הפריך נשיא "דיוויד שילד" את שתי הטענות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן