שר החינוך: "אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך"

יואב גלנט נאם במליאת הכנסת והציג את נתוני התחלואה הנמוכים בבתי הספר והגנים של החופש הגדול. לטענתו: "יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 17:03 א באב התשפ

שר החינוך: "אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך"
יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החינוך יואב גלנט נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת. במהלך דבריו הציג השר גלנט את נתוני התחלואה הנמוכים בבתי הספר והגנים של החופש הגדול – ואמר כי "אמשיך להיאבק למען התלמידים, המורים וההורים. מערכת החינוך היא עוגן של יציבות בעבורם ובעבור המשק הישראלי. אני פועל מתוך אחריות לאומית ומתוך ראייה כוללת של מערכת החינוך, מערכת הבריאות והכלכלה".


 
עוד הוסיף השר גלנט: "מערכת החינוך תחת הנהגתי אינה עוסקת בהערכות כלליות אלא באיסוף נתונים, בהפקת משמעויות ובקבלת החלטות בהתאם. כל תלמיד שנדבק מתועד וסביבתו נבדקת בצורה יסודית".

השר הציג את מסקונתיו לאור הנתונים: "במהלך החודש האחרון עקבנו בדריכות אחר נתוני ההדבקה במערכת החינוך ומהמידע המצוי בידינו עלו הדברים הבאים:

1. שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה.

2. לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך.

3. הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים.

4. בתקופה מורכבת זו, אני שוקל את הדברים בכובד ראש מתוך אחריות לאומית ותוך הסתכלות על החינוך, על הכלכלה ועל הבריאות.

5. בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן