שר הבריאות: "ההתנהגות בדיונים בוועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא"

שר הבריאות תקף את החלטת ועדת הקורונה לפתוח את המסעדות, והאשים אותם בסכנה לבריאות הציבור וגרימת בלבול אצל האזרחים. "אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול, הוא לא נובע מהחלטות לא נכונות של משרד הבריאות. הבלבול נובע ממאבקים שמתפתחים לאחר מכן בממשלה ובכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 11:54 כט בתמוז התשפ

שר הבריאות: "ההתנהגות בדיונים בוועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא"
יולי אדלשטיין , צילום: ללא

לאחר שלא הגיעו להסדר מקובל עם הממשלה ועדת הקורונה החליטה היום (ג') להחריג את המסעדות ולאפשר את פתיחתם על פי המתווה האחרון. ההחלטה הגיעה שוב בניגוד להחלטת הממשלה ובייעוץ משרד הבריאות. שר הבריאות מסר הצהרה לתקשורת בה תקף את ההחלטה של ועדת הקורונה לבטל את סגירת המסעדות: "ועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא"

בפתח נאומו הזכיר השר את ההחלטה לאשר עוד עובדים במערכת הבריאות שיסייעו לרופאים ולאחיות: "אני שמח מאוד לבשר שאתמול, לאחר שיחה עם שר האוצר ובכירי האוצר, אנחנו סיכמנו שאנחנו נוכל לקלוט במערכת הבריאות עד 400 רופאים חדשים. אנחנו לא מדברים פה על ניוד כח אדם, אלא על אותם בעלי רישיון לעסוק ברפואה שטרם התחילו את ההתמחות או אלו שלא עובדים כרגע מסיבות אחרות".

אדלשטיין מיהר להסתייג על הבשורה: "אני לא משלה את עצמי, זו לא סוף הדרך אנחנו רק בתחילת הדרך לייצוב מערכת הבריאות".משם עבר להתייחס למצב התחלואה: "אסכם בענייני דיומא, ואומר שאני לא מבין ממה נובעת האופטימיות של כמה אנשים המדברים על האטה בקצב עליית הנדבקים. המספרים מאוד גבוהים ומדאיגים. אנחנו מתקשים מאוד להעביר מגבלות מינימליות במשק".

השר ביקש להבהיר את הסיבות בגללן, לטענתו, קיים בלבול בציבור: "כל פעם מתפתחים מאבקים, ואני חייב לומר שאני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול, הוא לא נובע מהחלטות לא נכונות של משרד הבריאות. הבלבול נובע מאי דיוק בדיווחים, ממאבקים שמתפתחים לאחר מכן בממשלה ובכנסת".

לבסוף התייחס להחלטת וועדת הקורונה שביטלה את סגירת המסעדות: "אני רוצה לומר בצורה הפשוטה ביותר שההתנהגות בדיונים בוועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא. כשעל כל ענף אנחנו מתחילים במאבק קשה על מקום ישיבה זה או אחר ההתדרדרות  תהיה של כולנו.". לאחר מכן פנה בעלי העסקים: "לבי עם כל אנשי העסקים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מהאוצר. אבל אם באמת רוצים סיבה לאופטימיות על כולנו להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה. כך נוכל להגיע למספרים עליהם נוכל להשתלט ונלמד לחיות בשגרת קורונה".

על הבחירה בהגבלות אמר השר: "לצערי הרב אנחנו נאלצים לבוא עם הגבלות מסוימות על מנת להציל את המדינה מן הסגר הכללי. זו המטרה - הורדת אחוז הנדבקים והחולים הקשים. אולי יעזרו לנו למנוע סגר כללי במדינת ישראל".