אדלשטיין: אם תוך 3-4 ימים לא ננקוט בצעדים משמעותיים - נלך לסגר

שר הבריאות אמר בהצהרה בבית החולים הדסה כי "נעשה כל דרך לא להיכנס לסגר כללי, אבל במציאות בה יש מאבק ציבורי רחב כנגד כל הגבלה, אם ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו – נגיע לסגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 18:15 כג בתמוז התשפ

אדלשטיין: אם תוך 3-4 ימים לא ננקוט בצעדים משמעותיים - נלך לסגר
שר הבריאות אדלשטיין , צילום: פלאש 90

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מסר הערב (ד') הצהרה במרכז הרפואי הדסה בירושלים. אדלשטיין התייחס - במרומז - לדרישתו של שר הביטחון גנץ לקבל סמכויות על ניהול המשבר, ואמר כי "אני שומע בימים האחרונים, לצערי, שאלה שבעיניי מעלה גיחוך: 'מי הממונה, מי מנהל את האירוע'. אני רוצה לומר לכם בצורה פשוטה וברורה: אני אחראי על האירוע, אני בעל הסמכות, ואני לוקח על עצמי את כל האחריות. אני לא לבד בעניין הזה, לצד ראש הממשלה, המלל, פיקוד העורף ומשרדים נוספים. כולם נכנסים תחת האלונקה, אבל האחריות נותרת שלי, ושל המנכ"ל שלי וצוות משרד הבריאות".

אדלשטיין התייחס להטלת סגר כללי על האוכלוסייה והמשק, בשל העלייה הבלתי נפסקת במספרי הנדבקים בקורונה, ואמר כי "המספרים לא מעודדים, נשקול את כל הצעדים האפשריים בכדי לעצור את התפשטות בקורונה, זה יבוא לישיבת הממשלה הקרובה".

לדבריו, "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, על כל ההשלכות החברתיות והכלכליות. אבל במציאות שבה, כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין שאם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר.
אני מציע לחברי הכנסת ולתקשורת לזכור את הנוסחה הזאת. נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות האם אותם צעדים מינימליים שנקטנו הם בגדר נס רפואי, ואין צורך להגיע לסגר".

אדלשטיין התייחס להכרזה על שביתת האחיות ביום שני הקרוב ואמר: "אני שמח מאוד שאתמול בשיחה עם ראש הממשלה ניתנה הנחייה לטפל בצרכים של מערכת הבריאות: ייצוב מצבם הפיננסי של בתי החולים. אני לא יודע לבנות מחלקת קורונה על סיפון של טיטניק. אנחנו צריכים רופאים בכירים שמשקיעים את המרץ והראש שלהם ברפואה, ולא איך משלמים משכורות לצוותים ולפועלי הניקיון בבתי החולים.
העניין השני הוא מחסור ברופאים ובאחיות - אני מקווה שנוכל להביא עוד רופאים ואחיות, וכך גם תוספת כוח עזר. זה נחוץ אם אנחנו רוצים לטפל בתחלואה, והדבר האחרון שאנחנו צריכים כרגע זו שביתה של האחיות. אנחנו מנסים למנוע את השביתה ולתת לאחיות תחושה שיש קשב לטענות המוצדקות שלהן".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי נכון לאתמול נרשמו 1,573 מאומתים חדשים, מתוך 30,297 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נכון להבוקר יש בישראל 22,704 חולים פעילים, כשמתוכם 195 חולים שמצבם מוגדר קשה, ומתוכם 57 מונשמים. במצטבר מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 375 בני אדם כתוצאה מהנגיף.