ההורים ידרשו לשלם לגנים גם אם יהיו סגורים בגלל הקורונה

הורים רבים התלוננו כי "סעיפי קורונה" בחוזי ההתקשרות לשנת תשפ"א הם יידרשו להמשיך לשלם את התשלומים כסדרם גם בתקופה שבה הגן מושבת. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "מעלה חשש לקיפוח צרכנים המקנה לבית המשפט את הזכות לבטל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 11:11 כג בתמוז התשפ

ההורים ידרשו לשלם לגנים גם אם יהיו סגורים בגלל הקורונה
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות נגד גני ילדים, משפחתונים, מעונות פרטיים שהוסיפו לחוזי ההתקשרות לשנת תשפ"א "סעיפי קורונה" הקובעים שבמקרה של השבתת הגן עקב הנחיות משרד הבריאות, ההורים יידרשו להמשיך לשלם את התשלומים כסדרם, או חלקם בתקופה שבה הגן מושבת ולא ניתן שירות להורים.

מהתלונות עולה כי הורים נדרשו לחתום על חוזה חדש לשנת תשפ"א,  הקובע כי במקרה של השבתת הגן עקב הנחיות משרד הבריאות, ההורים ימשיכו לשאת בתשלומים למשך 30 יום ממועד ההודעה על ההשבתה, או ישלמו חלק מכל חודש שבו הגן מושבת (לדוג' 30%) לכיסוי הוצאות הגן . ההורים שטובת ילדיהם מול עיניהם, זקוקים למסגרת מיידית לילדיהם הקטנים, ואין להם חלופה איתית, ומחוסר ברירה, מרבית ההורים נאלצו לחתום על ההסכמים החדשים המחייבים אותם בתשלום עבור התקופה שבה הגן מושבת.

עופר מרום מנכ"ל המועצה לצרכנות בנוגע לסוגיית גני הילדים המחייבים הורים לחתום על "סעיפי הקורונה" הקובעים שבמקרה של השבתת הגן עקב הנחיות משרד הבריאות, ההורים יידרשו להמשיך לשלם את התשלומים כסדרם. "חיוב הורים בתשלומים מלאים ו/או חלקיים בחודשים שבהם הגן הושבת בהוראת משרד הבריאות, מעלה חשש לקיפוח צרכנים המקנה לבית המשפט את הזכות לבטל"