לפיד: יום הכיפורים של הממשלה

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף את הממשלה ואת מדיניותה: "הממשלה הזאת לא תציל את המדינה, לא מהמשבר הרפואי ולא מהמשבר הכלכלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 08:00 טז בתמוז התשפ

לפיד: יום הכיפורים של הממשלה
לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה, תקף הבוקר (ד') את מדיניות הממשלה בהתמודדות עם משבר הקורונה, בראיון ל103fm אמר: "נתניהו נכשל לגמרי. זה יום הכיפורים של הממשלה הזאת, בגלל יוהרה, אטימות וניתוק מוחלט. להפיל על פרופ' סדצקי ועל ערן יעקב מרשות המיסים את הכישלון - נתניהו חושב שישנאו את הפקידים במקום לבוא אליו בטענות".

עוד הוסיף לפיד: "נתניהו נכשל כי הוא לא יודע לעבוד בצוות. גם חסידיו אומרים שלא צומח לידו כלום. במקום לעבוד מול משבר לאומי אמיתי, הוא מחפש אשמים. הוא חשב שינצל את הטיפול במשבר לקרדיט ציבורי במסיבות עיתונאים בגלל כתבי האישום".

"גנץ ואשכנזי נמלטו מאחריות. אשכנזי יכול היה להיות שר בריאות, 'כחול לבן' היו יכולים לבקש את משרד האוצר, אבל נמאס לי לדבר על 'כחול לבן', הם לא רלוונטיים למשבר הזה ולא רלוונטיים לפוליטיקה הישראלית", אמר לפיד.

לגבי האפשרות להביס את נתניהו אמר לפיד: "ניצחנו פעמיים את נתניהו. מה זה כחול לבן? זה הרעיונות של יש עתיד, המנגנון של יש עתיד והאנשים של יש עתיד. יכולנו לעשות עוד שניים-שלושה מהלכים ולהקים ממשלה, אבל הם בגדו ברצון הבוחרים".

"הממשלה הזאת לא תציל את המדינה, לא מהמשבר הרפואי ולא מהמשבר הכלכלי. אם לא הקורונה, הייתי מוציא 100 אלף איש לרחובות, כי בגלל פוליטיקה עלובה, לא מטפלים בבעיות". ציין.