העובדים הסוציאליים שובתים ללא הגבלת זמן: "רוצים לשבור אותנו"

במחאה על תנאי העסקתם והאלימות המופעלת נגדם, העובדים הסוציאליים משביתים החל מהבוקר את כל השירותים החברתיים. יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "ניאלץ לפתוח בשביתה הגדולה ביותר אי פעם במערכת השירותים החברתיים בישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/20 08:05 יד בתמוז התשפ

העובדים הסוציאליים שובתים ללא הגבלת זמן: "רוצים לשבור אותנו"
הפגנת העובדים הסוציאליים בחודש שעבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על אף משבר הקורונה והמשבר במערכת הרווחה, העובדים הסוציאליים משביתים החל מהבוקר (ב') את כלל השירותים החברתיים בישראל. בין הנפגעים מהשביתה: משרדי הרווחה, החינוך והבריאות. השביתה מגיעה על רקע הפגיעה בתנאי העסקתם ובאלימות המופנית כלפיהם. בין דרישותיהם: איוש כ-1,000 תקנים ריקים בלשכות הרווחה, גיוס עובדים והפחתת העומס בעבודה, טיפול באלימות נגדם והעלאה בשכרם. היום יפגינו העובדים בכיכר הבימה בתל אביב.

כ-75% מהעובדים הסוציאליים מועסקים ב-75% משרה בממוצע אך בפועל עובדים ב-100% משרה בשכר ממוצע של 5,200 שקלים בחודש. 85% מעידים כי חסרים להם כלים ומשאבים כדי לעשות את עבודתם.


(באדיבות אתר ynet)

החל מהבוקר ייסגרו לשכות הרווחה, לא ייערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ולנוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת היריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא ייערכו השמות של קטינים בפנימיות, לא יוגשו תסקירי עובדות סוציאליות לעבריינים ולעצירים שיחזרו לקהילה.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני אמרה הבוקר: "ניאלץ לפתוח בשביתה הגדולה ביותר אי פעם במערכת השירותים החברתיים בישראל. שביתה שלא רצינו בה, אך כנראה יש מי שרוצים לשבור את העובדות הסוציאליות דווקא בימי המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידענו".