סקר חדש: הליכוד- 38 מנדטים, כחול לבן- 10.

למרות התפשטות הנגיף, כוחה של מפלגת הליכוד עולה, לעומת הקדנציה הנוכחית, ל- 38 מנדטים, יש עתיד- תל"ם מתחזקת על חשבונה של כחול לבן ועולה ל-17 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/20 09:27 יא בתמוז התשפ

סקר חדש: הליכוד- 38 מנדטים, כחול לבן- 10.
גנץ ונתניהו , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

משבר הקורונה לא נגמר, ומלבד המשבר הכלכלי, שנדמה שעוד לא הגיע לשיא, שיעורי התחלואה בנגיף עולים שוב, במספרים שמדינת ישראל עוד לא הכירה. למרות זאת, נראה שבנימין נתניהו והליכוד יכולים, לפחות נכון לשבוע זה, עוד להיות רגועים. בסקר שנערך עבור 103fm מתחזק הליכוד במנדט לעומת כוחו כרגע, וכחול לבן יורדת ל- 10 מנדטים. 

עם זאת, יש לזכור כי בסקרים קודמים, עברה מפלגת הליכוד את גבול 40 המנדטים, כך שנראה שכן חלה ירידה כלשהי, בעוד מפלגת יש עתיד - תלם מתחזקת ל- 17 מנדטים.

מהסקר שביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות', עולה כי במקום הראשון נמצאת מפלגת הליכוד עם 38 מנדטים. מיד אחריה 'יש עתיד-תלם' עם 17 מנדטים, אחריה הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, ו'כחול-לבן' עם 10 מנדטים.

את המקומות הבאים תופסות ימינה וש"ס כל אחת עם 9 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 8 מנדטים, 'ישראל ביתנו' עם 8 מנדטים ומרצ עם 6. העבודה לא עברה את אחוז החסימה.

המשתתפים בסקר נדרשו לענות על שאלה נוספת אשר אינה מציגה את התמיכה בליכוד בצורה חד משמעית. השאלה: "היועץ המשפטי לממשלה דחה בקשה של ראש הממשלה לקבל ממקורבו ספנסר פרטרידג' סך של 10 מיליון שקלים לכיסוי הוצאות המשפט. האם את/ה בעד או נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה?".

על תשובה זו ענו רוב הנשאלים בחיוב - תמיכה מוחלטת של 64% מתוך כלל הנשאלים בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. 36% האחרים התנגדו להחלטת היועץ. כלומר, על אף שרוב הציבור, על פי הסקר, היה מצביע כעת לליכוד, לא בהכרח מדובר בתמיכה בנתניהו, שהרי השאלה השניה מראה כי קיימת בציבור התנגדות לדרישתו של ראש הממשלה לקבל מימון להוצאות משפטו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן