דו"ח נציב תלונות הציבור: משרד התחבורה בראש. רגב: "לא בתקופת כהונתי"

הכי הרבה תלונות – על משרד התחבורה. כך עולה מדו"ח נציב תלונות הציבור שפורסם מוקדם יותר היום. הגופים עליהם התלונן הציבור הכי הרבה: משרד הבריאות, דואר ישראל והמשטרה. 35% מהתלונות נמצאו מוצדקות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 13:25 ח בתמוז התשפ

דו"ח נציב תלונות הציבור: משרד התחבורה בראש. רגב: "לא בתקופת כהונתי"
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ג') הוגש ליו"ר הכנסת יריב לוין, הדו"ח השנתי מס' 46 לשנת 2019 של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן. מהדו"ח עולה כי משרד התחבורה מוביל את מספר מכתבי התלונה שהתקבלו במשרדי נציב תלונות הציבור בשנת 2019, ובכך, לאחר שנים, משרד התחבורה הדיח מהמקום הראשון את הביטוח הלאומי.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הגיבה על הפרסום: ״הדו"ח - לא בתקופת כהונתי. בכוונתי ללמוד את הדוח ולנער את מערכות המשרד על מנת לוודא שהמשרד ייתן את השירות הטוב לאזרח".

מהדו"ח עולה בין היתר, כי בשנת 2019 הנציבות קיבלה מעל 14,000 תלונות בסך הכל. כמות התלונות הגבוהה ביותר הוגשה כנגד משרד התחבורה - 936 תלונות, כאשר 42.6% מהן נמצאו מוצדקות, אל מול ממוצע של 35.2% מכלל התלונות. במקום השני בכמות התלונות נמצא משרד הבריאות עם 916 תלונות, שאחוז גבוה במיוחד מהן נמצאו מוצדקות- 69.2%. עלייה משמעותית נרשמה השנה בכמות התלונות הנוגעות לתחום הקנאביס הרפואי.

לוין ואנגלמן, היום

לוין ואנגלמן, היוםצילום: מור אברג'יל, דוברות הכנסת