גנץ לצה"ל: "האיצו את מאמצי איתור גופות המחבלים"

על רקע דיווחים על התקדמות במשא ומתן לעסקה עם חמאס, שר הביטחון, בני גנץ, הורה לצה"ל: "אתרו גופות מחבלים המחוזקות בישראל ומיקומן אינו ידוע כקלף מיקוח מול חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 12:36 ו בתמוז התשפ

גנץ לצה"ל: "האיצו את מאמצי איתור גופות המחבלים"
הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו, צילום: יחצ

על רקע דיווחים שונים בחודשים האחרונים על משא ומתן לעסקת חילופי שבויים וגופות מחבלים מול חמאס, הורה שר הביטחון, בני גנץ לצה"ל להאיץ את מלאכת איתור גופות של מחבלים המוחזקים בידי ישראל, אך מקום קבורתם לא נודע. 

נזכיר, מדובר בכמה עשרות גופות מחבלים, שבצה"ל קידמו את המאמץ לאתרם בתקופת כהונתו של משה (בוגי) יעלון כשר הביטחון, אך מאז הם צומצמו עד כדי הקפאה. מטרת המהלך היא להחזיק בקלף מיקוח נוסף מול חמאס במקרה של הגעה ממשית לעסקה להשבת שני האזרחים הישראלים המוחזקים בשבי הארגון - אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושני חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין.

גנץ עדכן בדברים את זהבה שאול, אמו של אורון ז"ל, שעמה הוא נפגש בימים האחרונים, ואמור לדווח על כך גם לבני משפחת גולדין שאיתם הוא צפוי להיפגש בתחילת השבוע.

מטרה נוספת של המהלך היא איתור ומציאת מידע על כלל גופות המחבלים המוחזקים בידי צה"ל לשם משא ומתן עתידי מול חמאס. למרות שמדובר בהתקדמות במשא ומתן, כדאי לסייג ולומר כי הדיווחים על עסקאות מול חמאס נפוצו בימי משבר הקורונה, ועם התקדמות מהלך החלת הריבונות מצד ישראל, אין כלל ודאות שחמאס לא יקפיא את כלל המגעים בנושא הנעדרים.