רבני הציונות הדתית במיזם משותף: חתונות מצומצמות

תחת הכותרת "והצנע לכת" חתמו רבנים רבים בציונות הדתית על מכתב הקורא לבני ובנות המגזר לקיים חתונות מצומצמות של עד 200 איש. "נוכחנו לדעת, כי ניתן לשמוח שמחה גדולה לא פחות, ואף יותר, בחתונה צנועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 10:20 ד בתמוז התשפ

רבני הציונות הדתית במיזם משותף: חתונות מצומצמות
חתונה. אילוסטרציה, צילום: Serge Attal/Flash90

יוזמה חדשה יוצאת מקרב רבני הציונות הדתית, בלב תוקפת הקורונה, הקוראת לציבור הציוני דתי לאמץ את עניין החתונות המצומצמות. המניע הראשוני להלחטה הוא כמובן נגיף הקורונה, והצורך להישמר מהתקהלויות, אך בעוד שההנחיות מתירות גם 250 איש בחתונה, הרבנים קוראים לחתונות עד 200 איש.

צילום: ללא

אך לא רק בשם שמירת הבריאות חתמו הרבנים על המכתב, אלא הם טוענים כי יש ערך בקיום חתונות צנועות עם מספר אנשים מוגבל. במכתב כתבו: "תקופת הקורונה גרמה לכולנו לשינוי הרגלים ברבים מתחומי החיים, במישור הפרטי ובמישור הכללי. כעת, אנו עומדים ב"ה בפני חזרה לשגרה. לקחי התקופה האחרונה מזמנים לנו את האפשרות, והצורך, לברר ולהתבונן במבט עמוק יותר על הדברים בהם הורגלנו. אחד הדברים שניתן ללמוד ולהרוויח מתקופה זו, הוא הצורך בהתמקדות בדברים העיקריים והחשובים באמת, ובניית סדרי עדיפויות נכונים".  

הוסיפו עוד הרבנים לבאר את טעמם לקיום חתונות מצומצמות: "נוכחנו לדעת, כי ניתן לשמוח שמחה גדולה לא פחות, ואף יותר, בחתונה צנועה, המדגישה את השמחה הפנימית בהקמת בית בישראל, על אדנים של קדושה וטהרה, ואין צורך בהפקת אירוע עם מאות רבות של משתתפים". הכותרת למיזם זה הוא "והצנע לכת", הרבנים כתבו כי הם רואים בחתונה צנועה הדבר ישפיע על בית הזוג החדש לבית של ערכים שביניהם כמובן תהיה הצניעות.

על המכתב חתמו רבנים רבים ביניהם: הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור, הרב מרדכי גרינברג, הרב יעקב שפירא, הרב אליקים לבנון ועוד רבים.