השרים הנדל וטרופר נאלצו לוותר על פיקוד יחידתם במילואים

שר התקשורת ושר התרבות והספורט יאלצו לוותר על פיקוד יחידתם במילואים מכיוון שהיחידה 'חוצת קווים', ורמת הסיכון המבצעי שהם נדרשים לקחת גבוהה מאוד בהתחשב בכך שהם בדרג מקבלי ההחלטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/20 17:29 א בתמוז התשפ

השרים הנדל וטרופר נאלצו לוותר על פיקוד יחידתם במילואים
יועז הנדל. זגען? , צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

צה"ל הורה לשר התקשורת, יועז הנדל, ולשר התרבות והספורט חילי טרופר לחדול מפיקוד על יחידותיהם במילואים. ההנחיה הגיעה מכיוון שהנדל וטרופר לוחמים ביחידה מבצעית וחוצת קווים, ורמת הסיכון המבצעי שהם נדרש לקחת גבוהה מאוד בהתחשב בכך שהם שרים במדינת ישראל, ובדרג מקבלי ההחלטות, כך פורסם לראשונה בישראל היום. 

ח"כ חילי טרופר

ח"כ חילי טרופר צילום: נועם מושקוביץ'

הנדל, סגן אלוף במילואים, מפקד על יחידה מסווגת במילואים החוצה קווי אויב. ביחידה משרתים חיילי מילואים יוצאי היחידות המובחרות ביותר בצבא. בשירותו הסדיר היה הנדל קצין בשייטת 13 ולאחר מכן שירת בגופי ביטחון נוספים. בהמשך חצה הנדל את הקווים והפך לעיתונאי ופובליציסט, מגיש רדיו וראש המכון לאסטרטגיה ציונית.

מדובר צה"ל נמסר: "ראש אכ"א שוחח בשבוע שעבר עם השר יועז הנדל ועדכן אותו כי על פי הוראות הקריאה לשירות מילואים, לאור תפקידו כשר בממשלה, לא יזומן בעת הזו לשירות מילואים פעיל. השר הביע רצון להמשיך בשירות מילואים במתכונת שתאפשר את המשך שירותו הפעיל - ובקשתו נבחנת".

.