שיא עולמי במספר חולי הקורונה | החשש: "גל שני"

במהלך היממה האחרונה נרשם שיא עולמי שלילי של מספר מאובחנים בנגיף הקורונה ברחבי העולם. מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי: "נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במהירות – והוא עדיין קטלני מאד. מרבית האנשים עדיין חשופים להדבקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 07:56 כט בסיון התשפ

שיא עולמי במספר חולי הקורונה | החשש: "גל שני"
בדיקת קורונה במתחם 'היבדק וסע', צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, הזהיר בישיבת חירום שנערכה במטה הארגון בז'נבה: ""נכנסנו לשלב חדש ומסוכן. נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במהירות – והוא עדיין קטלני מאד. מרבית האנשים עדיין חשופים להדבקה".

"אנחנו קוראים לציבור: הקפידו על משנה זהירות, ושמרו על ההנחיות" קרא. "הריחוק החברתי חשוב עכשיו יותר מאי פעם. רק כך נגבר על המחלה". הוסיף

אמש (שבת), נרשם שיא עולמי חדש למספר הנדבקים ביום אחד. לפי הנתונים, נרשמו ביממה האחרונה מעל 150 אלף חולים חדשים, כשעד כה יותר מ-8.53 מיליון בני אדם ברחבי העולם נדבקו בקורונה –  ו-453,834 מתו מסיבוכי הנגיף. 

בברזיל נחצה בסוף השבוע הרף של מיליון נדבקים בנגיף - המדינה השנייה בעולם אחרי ארה"ב מבחינת מספר הנדבקים, וזאת אחרי עלייה של יותר מ־54 אלף מקרים בתוך יממה, כאשר בנוסף נמנו יותר מ־1,200 קורבנות, והמניין הכולל במדינה עומד על כ־49 אלף מתים.

גם במקסיקו עדיין לא הושגה שליטה על ההתפרצות, כאשר ביום שישי נחצה רף 20 אלף הקורבנות וישנם גם יותר מ־170 אלף מקרים מאומתים. בשל כך, החליטה ראש עיריית מקסיקו סיטי, קלאודיה שיינבאום, לעצור את ההקלות המתוכננות, שכללו פתיחת מלונות, מסעדות ומרכזי קניות.

גם בישראל החשש ל"גל שני", אינו מבוטל, ובעקבותיו מתכנסים הבוקר ראשי מערכת הבריאות, המל"ל, מנכ"ל משרדי הממשלה ובכירי משרד ראש הממשלה, לישיבות קדחניות לקביעת מדיניות לעצירת ההתפשטות הנרחבת בימים האחרונים. אחת הבעיות המרכזיות היא הפיזור הרב, ברחבי הארץ, של המאובחנים, במהלך השבוע האחרון, פיזור שלא היה בשבועות השיא של התפשטות הנגיף לפני כחודש.

מנכ"לי המשרדים ידונו על פתרונות אפשריים ועל אמצעים שימנעו את גל הדבקות. אחת האפשרויות שעומדות על הפרק היא הגדלת הכנסות נגד אזרחים שייתפסו ללא מסכה.