שר החוץ נגד הרמטכ"ל: "כוכבי טיפוס, לא מעריך שעשיתי אותו ראש אמ"ן"

הקלטות שר החוץ גבי אשכנזי חושפות את הזעם בלשכת הרמטכ"ל דאז על הקצין הבכיר שמתח ביקורת על התנהלות צה"ל בפרשת המרמרה בוועדה סודית בכנסת: "הוא התבלבל - אבל הוא לא סמרטוט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 21:25 כד בסיון התשפ

שר החוץ נגד הרמטכ"ל: "כוכבי טיפוס, לא מעריך שעשיתי אותו ראש אמ"ן"
גבי אשכנזי, צילום: דוברות הכנסת

האם שר החוץ ושר הביטחון לעתיד, גבי אשכנזי, יסתדר עם הרמטכ"ל? בהקלטות שפורסמו ב'חדשות 13' הערב (ג') נחשף הזעם בלשכת הרמטכ"ל דאז, אשכנזי, על הקצין הבכיר, כוכבי, שמתח ביקורת על התנהלות צה"ל בפרשת המרמרה בוועדה סודית בכנסת: "הוא התבלבל - אבל הוא לא סמרטוט".

נציין, כי אשכנזי היה לקראת מינויו כראש אמ"ן, הימים היו ימי שיא במתח בין לשכת הרמטכ"ל אשכנזי ושר הביטחון ברק, כאשר מספר ימים אח"כ תתפוצץ פרשת "הרפז". באותו היום התפרסמה כתבה בעיתון "הערץ" כי בדיון בוועדת משנה סודית בכנסת מתח כוכבי ביקורת על תפקוד צה"ל ובראשו הרמטכ"ל בפרשת המרמרה,  "צה"ל אחראי להסתבכות", אומר כוכבי לחברי הוועדה - "לא הדרג המדיני".

בלשכת אשכנזי, נרשמה האמירה כתפיסת צד במאבק בין לשכתם ללשכת שר הביטחון, עוד חשבו שם כי לשכת שר הביטחון היא זו שהדליפה את הידיעה. במהלך דיון בין אשכנזי, ואנשי לשכתו, בניהו ווינר, אומר אשכנזי על כוכבי: "אבל הוא טיפוס" בניהו עונה: "הוא טיפוס, הוא מחובר לדרומי (יואב גלנט, מפקד פיקוד דרום) קצת, הוא אופוזיציה". ואז אומר אשכנזי: "במקום שיעריך שאני לקחתי אותו מתא"ל לראש אמ"ן".

תגובת אשכנזי לערוץ 13: "רא"ל כוכבי הוא רמטכ"ל מצוין שכיהן בתפקידים משמעותיים ושר החוץ אשכנזי רוחש לו כבוד והערכה. מדובר בהקלטה ממוחזרת שתוכנה פורסם כבר לפני שנים, ואין בשיחה זו כל ערך פרט לחילופי דברים סתמיים מלפני עשר שנים".

תגובת בניהו: "אני מעריך ואוהב מאוד את חברי כוכבי ומשעמם אותי מאוד לעסוק בתמליל השיחה הזאת בכל כלי התקשורת שוב ושוב במהלך עשר השנים האחרונות. עוגה ללא חומרי אפייה - לא תתפח לעולם".