תלמידים לשחקני נתניה: "העבירו את משחקי הליגה משבת לראשון"

תלמידי תיכון נפגשו עם שחקני מועדון כדורגל מכבי נתניה. "גם לשומרי שבת מגיע לשחק בליגות הגבוהות בארץ. המצב הקיים שבו המשחקים משוחקים בימי שבת מונעים מאתנו הזדמנות לקריירה ספורטיבית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/14 16:41 כא באדר ב'

תלמידים לשחקני נתניה: "העבירו את משחקי הליגה משבת לראשון"
יחצ, צילום: יחצ

כחלק משבוע החמ"ד, הגיעו הבוקר שחקני קבוצת הכדורגל מכבי נתניה לבית הספר רינגלר בנתניה לתפילה משותפת עם התלמידים, ולאחר מכן להרצאה על הערכים שמניעים את שחקני הקבוצה. ההרצאה כללה הסבר על מודל היהלום של מכבי נתניה שבמרכזו עומדים ערכים כמו דוגמא אישית, ערבות הדדית, כושר התמדה וגם קשר למסורת היהודית, כשלאחר מכן התקיים פאנל משותף של התלמידים והשחקנים.

"מרגש שהשחקנים הגיעו להתפלל אתנו בבית הספר, מדהים לראות שחלק גדול מהם מאמינים ומנסים לשמור על מסורת יהודית למרות שהליגה לא מאפשרת". אמר תלמיד כיתה ט', אוראל אשכנזי. "אני חושב שלטובת אלפים רבים בארץ ההתאחדות לכדורגל צריכה להעביר את כל משחקי ליגה מיום שבת ליום ראשון. אני בעצמי שחקתי כדורגל והפסקתי לפני שנה כי זה התנגש לי עם ערכי שמירת השבת".

שבוע החמ"ד השנתי החל השבוע וכולל שלל אירועים מגוונים בכל רחבי הארץ. יותר מרבע מיליון תלמידי החמ״ד וכ- 30 אלף מורים לקחו חלק באירועים ובפרויקטים השונים שהתקיימו במהלך השבוע, בהם ערבי הצדעה, ערב הענקת פרס החינוך הדתי, טקס ׳מורי המאה׳ ואירוע הצדעה ענק בבנייני האומה בירושלים, הכולל מופע של הזמר החסידי יעקב שוואקי. כמו כן, התלמידים, מגילאי הגן ועד י״ב, נוטלים חלק במגוון מבצעים ואירועים נוספים, דוגמת יום חסד וחלוקת מזון במסגרת ׳קמחא דפסחא׳, יום מוזיקלי, יום קיבוץ גלויות, שבת תנועות הנוער, ערבי לימוד משותף להורים ולילדים בבתי הספר היסודיים, העל יסודיים ובגני הילדים, בית מדרש הורים, חידון פרקי אבות, אירוע הדמות השנתית, ימי מנהיגות, חידונים, שבוע תנ״ך ועוד.