שרה העצני נגד מלך זילברשלג: לא להשתין מהמקפצה

מלך זילברשלג בן ה- 20, הוא איש תקשורת עולה מהמגזר החרדי שהצטרף לתאגיד הציבורי. את שרה העצני-כהן זה הצליח לעצבן "לא אמור להיות שם. או צבא או ישיבה". זילברשלג: "כשיגיע הצו אתגייס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/16 10:09 יז באב התשעו

שרה העצני נגד מלך זילברשלג: לא להשתין מהמקפצה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

מלך זילברשלג (20), עיתונאי חרדי ובנו של דודי זילברשלג, הצטרף לתאגיד הציבורי. לכאורה צרכני התקשורת אמורים לשמוח על על תוספת הגיוון העתידית ועל השתלבותו של עוד אדם מהמגזר החרדי בשוק העבודה. את שרה העצני-כהן, יו"ר 'ישראל שלי', זה דווקא לא משמח בכלל.

בעקבות ריאיון שנערך עם זילברשלג ב'מקור ראשון', כתבה העצני-כהן בדף הפייסבוק שלה, "קראתי את הכתבה והרגשתי שמשהו יורד עלי, וזה לא גשם באמצע אוגוסט". ציינה ובהמשך הסבירה מה כ"כ הפריע לה, "בחור בן 20 חרדי, שהתחיל לעבוד עכשיו בתאגיד התקשורת הציבורי. ככל הנראה נחמד ומוכשר, אממה, הוא לא אמור להיות שם עכשיו. הוא אמור להיות או בצבא או בישיבה כרגע, לא עובד לפרנסתו בתאגיד הציבורי".

"עכשיו מה, סוגיית גיוס חרדים סבוכה עד מאוד", מודה העצני , ובכל זאת כותבת, "אבל אין אפס: או צבא/שירות לאומי או תורתו אומנותו, לא להתפרנס על חשבון משלם המסים בבקשה, לא להשתין מהמקפצה".

יו"ר 'ישראל שלי', גם הלינה על הדברים שאמר זילברשלג בריאיון לגבי גיוסו לצה"ל, ("אני אשרת בצבא אבל זה משהו שפחות מתאים לי כרווק. אמרתי להם שיתנו לי זמן וספייס ואעשה את זה"). בהתייחסותה לציטוטים אלה כתבה בפוסט, "לבחורצ'יק הזה לא מתאים להתגייס עכשיו אז תנו ספייס, בחייכם, פחות מתאים להתגייס כרווק. אני רק נזכרת בחיילים שלי כמשקית תש, אלה שטחנו מחסומים עם אמא חולה בבית וקשיים כלכליים עד התקרה. מעניין אם שאלו גם אותם אם הם צריכים קצת ספייס".

לסיום העלתה העצני נקודה למחשבה וכתבה, "עכשיו תחשבו שהתאגיד היה לוקח בחור חילוני, תל אביבי בן 20, שהיה מתראיין ב'ידיעות אחרונות' ואומר אותו דבר. באותה זחיחות וחוצפה, מעצבן נכון?"

מלך זילברשלג התייחס בהמשך לדברים וכתב גם הוא בדף הפייסבוק שלו, "הבהרה חד משמעית: אני מתכוון להתגייס, אני ממתין לתאריך מצה"ל וכמו כולם גם אני חושב שיצאתי טוב בתמונות"

אביו, איש התקשורת דודי זילברשלג, הגיב גם הוא לדברים וצייץ: " הגל העכור הוא חיטוט בצנעת הפרט, הא ותו לא. אילו ידעו הבוחשים מדוע בני לא גוייס עדיין כלימה הייתה מכסה את פניהם על דברי הבלע שלהם. שבוע טוב."