רשמית: משה דגן ימונה למנכ"ל הרבנות הראשית

לאחר שנתיים בהם התפקיד היה פנוי ימונה משה דגן למנכ"ל הרבנות הראשית. השר אזולאי: מאחל למשה הצלחה רבה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/04/16 13:47 י בניסן התשעו

רשמית: משה דגן ימונה למנכ"ל הרבנות הראשית
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

רשמית: השר לשירותי דת ח״כ דוד אזלואי יביא לישיבת הממשלה הקרובה (אחרי חג הפסח) לאישור מינויו של משה דגן למנכ״ל הרבנות הראשית לישראל. וועדת האיתור בראשותו של עו״ד עודד פלוס מנכ״ל המשרד לשירותי דת ומנכ״ל בפועל של הרבנות הראשית המליצה לשר על מינוי דגן לתפקיד. ההליך עבר את אישור הנציבות כנדרש. כזכור, אין מנכ"ל רשמי לרבנות כבר שנתיים.

השר אזולאי מסר: ״אני מאחל למשה הצלחה רבה באתגרים הרבים העומדים בפניו ובפני הרבנות הראשית בתחומים רבים״.

משה דגן בן 45, נשוי פלוס 8 תושב ירושלים. בעל תואר שני במשפטים ותואר ראשון בהצטיינות במינהל עסקים (BA) במכללה למינהל בראשון לציון. בעל תעודת סמיכה להוראה "יורה יורה" - בית המדרש לרבנים ודיינים". החל מ-5/2012 הוא משמש כסמנכ"ל בכיר לשירותי דת - אחראי על יחידות הליבה במשרד וכן אחראי מקצועית על שירותי הדת במועצות הדתית ומחלקות הדת. הגיע למשרד לשירותי דת לאחר שורה של תפקידים בנציבות מס הכנסה ביניהם מנהל תחום תפעול וגובה ראשי.

כזכור, עורר דבר המינוי כאשר פורסם לראשונה לפני כמה שבועות, ביקורת רבה בקרבתו של הרב דוד לאו, שם זעמו על חוסר התיאום איתם בניגוד למינויי המנכ"לים בעבר שנעשו בתיאום עם הרבנים הראשיים ובהסכמתם. בלשכתו של הרב מסרו ל'כיפה' כי עמדתו של הרב נותרה אותו הדבר שאין למנות בלי הסכמה בלי קשר לאיש עצמו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן