עורך חדש לעיתון 'ישראל היום'

עמוס רגב שערך את העיתון מיום הקמתו ב-2007, הודיע כי הוא פורש מתפקידו, "זה היה עשור מדהים ומאתגר". ביסמוט שהיה עד כה עורך חדשות החוץ יכנס לנעליו, "זו הגשמת פסגת החלומות"

חדשות כיפה 30/04/17 09:44 ד באייר התשעז

עורך חדש לעיתון 'ישראל היום'
ישראל היום, צילום: ישראל היום

חילופי גברא בישראל היום. העורך הראשי מיום הקמת העיתון, עמוס רגב, פורש מתפקידו ואת מקומו ימלע הכתב הבכיר ועורך חדשות החוץ בועז ביסמוט. כך פורסם הבוקר בעיתון.

רגב בן ה-66 לו עבר עשיר בידיעות אחרונות ומעריב, החל לערוך את העיתון מיומו הראשון בשנת 2007. "אני מודה לד"ר מרים ושלדון אדלסון", הוא אמר בהודעת פרישתו, "על ההזדמנות שהוענקה לי, ולכולנו, לחולל מהפכה בשוק התקשורת הישראלי. זה היה עשור מדהים ומאתגר". בהמשך הוא הביע אמון במחליפו ואמר כי הוא "משוכנע שבועז ביסמוט ימשיך להוביל את העיתון להישגים ולפסגות חדשות".

לאחרונה נפוצו השערות לפיהן קו העיתון חותר ל-'קירור' היחסים עם לשכת ראש הממשלה, שאיתו הוא כל כך מזוהה. בחלק מכלי התקשורת אף טענו כי לאחרונה חלה מתיחות בין הצדדים מה שהוביל לחילופי העורכים. עם זאת, יש לציין כי אין לדברים ביסוס עובדתי ורגב אמור להמשיך ולשמש בעיתון כפובליציסט.

ביסמוט בן ה-52, כתב בעבר בידיעות אחרונות וכיהן במשך 4 שנים כשגריר ישראל במאוריטניה. בדנים הארונות הוא משמש ככתב בכיר בעיתון וכעורך חדשות החוץ שלו.  על מינויו לתפקיד העורך הראשי הוא אמר כי "כאיש העיתונות הכתובה, זו הגשמת פיסגת החלומות: להיות עורך עיתון, ועוד העיתון מס' 1 במדינה. זהו אתגר וסיפוק עצום. אני מודה לבעלי העיתון ולעורך הראשי על האמון הגדול ומקווה להמשיך ולשרת את ציבור הקוראים, תוך כיבוד הערכים הישראליים".

בעיתון פורסם הבוקר מכתב פומבי שמשפחת אדלסון כתבה לעורך היוצא בו נכתב: "חוללת מהפכה כפי שרק איש ערכי ומקצועי כמוך יכול היה לעשות. השילוב של אהבת הארץ ואהבת המקצוע, שהבאת איתך לעיתון, תרמו לכך שמהר מאוד 'ישראל היום' הגיע להישגים רבים ואף הפך לעיתון המוביל במדינה. אנחנו מכבדים את רצונך לפרוש מהתפקיד ומבקשים ערב יום הזיכרון והעצמאות של מדינת ישראל להודות לך יחד עם קהל הקוראים הגדול והנהדר שלנו, על העבודה הנפלאה שלך. 'ישראל היום' ימשיך לשרת את הציבור הישראלי בנאמנות, באדיקות, באמינות - ובעיקר באהבת הארץ, בדיוק על פי כל אותם כללים וערכים שהבאת איתך".