סמוטריץ': האירוע בדומא הוא לא אירוע טרור

בדברים שכתב ח"כ סמוטריץ' לפעילים, טען כי האירוע בכפר דומא איננו טרור והגדרתו ככזה מוזילה את המונח טרור ופוגעת באפקטיביות המלחמה נגדו. " טרור הוא דבר אחד בלבד - אלימות שמפעיל אויב שרוצה להשמיד אותי במסגרת מלחמה שלו נגדי"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 09/12/15 11:57 כז בכסלו התשעו

סמוטריץ': האירוע בדומא הוא לא אירוע טרור
Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: Gershon Elinson, פלאש 90

בדברים שכתב היום לפעילים והגיעו לידי מערכת כיפה, עמד ח"כ סמוטריץ' על ההבדל הקיים לדעתו בין אירועי הטרור הפלסטינים לבין ההצתה בכפר דומא בה נרצחו בני משפחת דוובשה, כיוון שזה האחרון נעשה על ידי יהודים.

"אני מוחה בכל תוקף על ההשוואה ההזויה בין הטרור הרצחני של האויב הערבי לבין מעשים, חמורים ככל שיהיו שעשו יהודים" כתב ח"כ סמוטריץ' ופסק, "האירוע בדומא, עם כל חומרתו ואם חלילה הוא בוצע אכן בידי יהודים, הוא לא אירוע טרור!".

בהמשך דבריו מסביר ח"כ סמוטריץ' את דבריו ואומר כי "מי שקורא לו אירוע טרור חוטא לאמת, גורם לפגיעה חמורה בזכויות אדם ואזרח, שם עצמו מהאו"ם כמי שתפקידו לשמור על הסדר 'משני הצדדים', מוזיל את המונח טרור ולכן גם פוגע בסופו של יום באפקטיביות של המלחמה נגדו".

"גם רוצח נאלח שמטביע את הילדים שלו באמבטיה וראוי לבלות את שארית ימיו מאחורי סורג ובריח (ואולי אף גרוע מכך), הוא לא מחבל. זה בדיוק ההבדל. במדינה מתוקנת יש עבריינים ופושעים חמורים ויש מגוון דרכים לטפל בהם שמבוססות על ההליך הפלילי הרגיל, על סדרי הדין ודיני הראיות שלו שנועדו לאזן בין הצורך למצות איתם את הדין לבין האינטרס הציבורי העליון", הסביר ח"כ סמוטריץ' והוסיף את ההבדל בין מלחמה באזרח ישראלי לבין מלחמה באוייב, "במציאות של מלחמה מול אויב יש הצדקה ' לצאת מהסדר' ולהפעיל כלים חריגים שיש איתם אכן בעיה במישורים שונים של צדק. אבל זה רע הכרחי במציאות חריגה של מלחמה מול אויב".

"פשע הוא פשע הוא פשע" כתב ח"כ סמוטריץ' והבהיר כי הוא איננו מקל ראש כלל במעשה הרצח, אבל לא נכון לכנותו פיגוע טרור. "מערכות האכיפה חייבות למגר אותו (את הפשע נ"כ) אבל פשע שמבצע אזרח המדינה הוא לא טרור והוא לא מצדיק התנהלות כפי שמתנהלים מול טרור, בוודאי לא מול המעגל השני והשלישי (בני משפחה וחברים - ולשיטתי כאמור גם לא מול החשוד עצמו). אם המערכת לא מבינה את ההבחנה הכל כך פשוטה ובעיקר מוסרית הזו אז אולי באמת אין מקום לתת לה כל כך הרבה כח וסמכות בידיים גם בתחומים אחרים", חתם ח"כ סמוטריץ' בביקורת על מערכת האכיפה במדינת ישראל.