משרד האוצר מעכב תקציבים כנקמה על התנגדות הבית היהודי לחוק הפונדקאות

בכירים בבית היהודי טוענים כי משרד האוצר מעכב תקציבים לוועדת השמיטה ולפרויקט הדיור הציבורי של משרד השיכון בשל התנגדות הבית היהודי לחוק הפונדקאות השנוי במחלוקת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/14 17:27 ז באייר התשעד

משרד האוצר מעכב תקציבים כנקמה על התנגדות הבית היהודי לחוק הפונדקאות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לפני כשבועיים עוכבו תקציבי ענק בערך של יותר מחצי מיליארד ש"ח למשרד השיכון בידי משרד האוצר בגלל התנגדות 'יש עתיד' לכספים בסך 39.5 מיליון ש"ח הצפויים לעבור בין היתר לשלושה יישובים הממוקמים מעבר לקו הירוק.

בעקבות משיכת ההעברה התקציבית, הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, כי הוא לא יאפשר דיון בוועדה בהעברות תקציביות אחרות שיועדו למשרדים אחרים. "לא אתן להפוך את ועדת הכספים לקרקס", אמר סלומינסקי. "אני לא זוכר התנהלות כזו מאז שהחלתי לשמש חבר בוועדת הכספים. אינני זוכר ביזיון כזה", אמר.

הסכסוך בין מפלגות הבית היהודי ויש עתיד נמשך היום (ד') כשבכירים בבית היהודי דווחו כי שר האוצר יאיר לפיד מעכב כעת תקציבים של עשרות מיליוני שקלים שכבר אושרו בממשלה למשרד הדתות והשיכון, בעקבות התנגדות הח"כים של מפלגת הציונות הדתית לחוק הפונדקאות של שרת הבריאות יעל גרמן. התקציבים אשר עוכבו מיועדים לוועדת השמיטה לקראת שנת השמיטה שתחול בשנה הבאה וכן לדיור ציבורי אשר בחלקו נועד לתקצוב למפוני גוש קטיף.

חוק הפונדקאות אשר עבר בוועדת השרים לענייני חקיקה לפני כחודשים נעצר לאחר שהשר אורי אריאל הגיש ערר על החוק בשל התנגדותם של חברי הבית היהודי, שנחשפו לנייר עמדה של 'פורום חותם'. בנייר העמדה נכתב כי ההצעה החדשה לחוק נועדה לאפשר לזוגות חד מיניים לפנות לשירותי פונדקאות בארץ וזאת על חשבון זוגות הנזקקים לשירות זה בעקבות בעיה רפואית.

"החוק יביא לפונדקאות מסחרית ולמסחר בילדים, על ידי יצירת מסלול של רכישת ילדים ללא מאמץ והוא מפלה אישה שיש לה בעיה רפואית של ממש בשל העומס שעלול להיווצר מכך", טענו בחותם והוסיפו, "הצעת החוק המאפשרת בן היתר פונדקאות בתוך המשפחה, תביא ללידת ילדים להם יהיו בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל".

הבית היהודי כאמור לא היו מוכנים לתת לדבר יד ועצרו את החוק, וכעת מנסה שר האוצר ללחוץ על הבית היהודי דרך התקציבים כדי שיאפשרו לחוק לעבור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן