מחמם את הלב: 30 אלף איש בלווית החייל הבודד מקס שטיינברג

קצת יותר מיממה לאחר הלוויה ההמונית של שון כרמלי, עם ישראל עושה את זה שוב. בעקבות קריאה בפייסבוק הגיעו 30 אלף בני אדם להלווייתו של מקס שטיינברג בהר הרצל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/14 12:05 כה בתמוז התשעד

מחמם את הלב: 30 אלף איש בלווית החייל הבודד מקס שטיינברג
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לא פחות מ-30 אלף בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון לחייל הבודד מקס שטיינברג, לוחם גולני שנהרג בתקרית הנגמ"ש ביום ראשון לפנות בוקר ברצועת עזה. הלוויה התחילה בשעה 11:00 בהר הרצל בירושלים.

בעקבות קריאה בפייסבוק ובגופי התקשורת השונים הגיעו רבים ללוויה, למרות שלא הכירו אותו כלל. שטיינברג, חייל בודד מארצות הברית, נקבר בישראל לאחר שהוריו, אשר הגיעו היום בפעם הראשונה לישראל, החליטו שיקבר בארץ אותה אהב.

צפו בלוויה (צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית)

[embed]

]

ארגון אורייאן לחיים בארה"ב הפיץ מכתב לפנות בוקר בו נכתב "למקס אין משפחה בישראל וזהו הביקור הראשון של הוריו בארץ שהחליטו לקבור אותו על אדמת המדינה שעליה הוא הגן בחייו כי האמינו שבישראל הוא יזכה לכבוד שמגיע לו. אנא מכם הפיצו את שעת ההלוויה ואם תוכלו, אנא לכו להלוויה של מקס ללוות אותו בדרכו האחרונה, לתת כתף להוריו ולוודא שהוא אכן זוכה לפרידה מלאת כבוד ותודה על ההקרבה הגדולה מכל". כאמור, עשרות אלפים נענו לקריאות והגיעו ללוויתו של שטיינברג בהר הרצל כשרבים מהם אוחזים דגלי ישראל.

כזכור, ביום שני בערב כמות דומה של תושבים מכל רחבי הארץ נענו לקריאה ברשתות החברתיות וליוו למנוחות את החייל הבודד סמ"ר שון כרמלי, לוחם גולני שנהרג ברצועה. רבים הגיעו עם דגלי ישראל. הקהל היה כה גדול שפקקי תנועה הורגשו ברחבי חיפה. היום (ד') הודיעו בעיריית ירושלים ובמשטרת ישראל כי אין להגיע לאזור הר הרצל ברכבים, וסיפקו תחבורה ציבורית מחניון איצטדיון טדי, בדומה לנעשה ביום הזיכרון. בנוסף הרחיבו את פעולת הרכבת הקלה באזור.