לראשונה: זוג נשוי יתמודד זה מול זה בחידון התנ"ך העולמי למבוגרים

יעל פרוליך שחק תייצג את קנדה בחידון התנ"ך העולמי, יאיר שחק ייצג את ארה"ב. "כל אחד מאיתנו יהיה מאושר אם השני יזכה" הם אומרים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/12/16 15:32 כ בכסלו התשעז

לראשונה: זוג נשוי יתמודד זה מול זה בחידון התנ"ך העולמי למבוגרים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום רביעי הבא, נר רביעי של חנוכה, יתמודדו יאיר שחק ויעל פרוליך (שחק), זוג נשוי המתגורר בארה"ב, זה מול זה בחידון התנ"ך העולמי למבוגרים.

החידון ייערך בבנייני האומה בירושלים, יאיר ייצג את את ארה"ב בחידון ואילו יעל תייצג את ארץ הולדתה קנדה. במידה ויעפילו השניים לשלבים המתקדמים בחידון, סיכוי סביר שימצאו את עצמם מתמודדים זה מול זה.

"אני מאוד תחרותית כלפי עצמי, אבל אנחנו לא תחרותיים אחד כלפי השני" אמרה יעל בראיון שהעניקו השניים לאתר Times Of Israel אך אמרה כי מעולם לא עמדו שניהם בסיטואציה דומה. "כל אחד מאיתנו יהיה מאושר אם השני יזכה" הוסיף יאיר.

יעל ויאיר נשואים ארבע וחצי שנים ויגיעו לישראל בחנוכה הקרוב. שניהם מעידים על עצמם כי הם אוהבי תנ"ך מושבעים וכי העובדה הזו תרמה לקשר ההתחלתי ביניהם להירקם. יאיר הספיק לעבור על כל התנ"ך ארבע פעמים לפני שנפגשו, מה שבהחלט הצליח להרשים את יעל בפגישתם הראשונה.

חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים ייערך השנה בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים, הוא יתקיים ב-28.12.2016, כ"ח כסלו, בבנייני האומה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט. בחידון יתמודדו 27 מתמודדים מרחבי העולם, בסך הכל ליותר מ-20 מדינות יהיה נציג בחידון. המתמודדים ישהו בארץ במשך שבוע בו יעשו סיורים בעקבות מלחמת ששת הימים בירושלים.

את הטקס ינחה אבשלום קור, בין השופטים ניתן למצוא את הרב יואל בן נון, ממייסדי ישיבת הר עציון וסופרת יוכי ברנדס. החידון ייערך בין השעות 18:00-20:00 וישודר בשידור חי בחינוכית.