יתומים בני הציונות הדתית לבנט: תמוך בדליה איציק לנשיאות

בצעד מפתיע שיגרו יתומי טרור, אשר רובם בני הציונות הדתית, מכתב לח"כים בתמיכה בדליה איציק לנשיאות וכן ביקשו פגישה דחופה עם נפתלי בנט "היחידה שעמדה לצדנו כשמשפחתנו נהרגה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/04/14 11:39 י בניסן התשעד

יתומים בני הציונות הדתית לבנט: תמוך בדליה איציק לנשיאות
זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il, צילום: זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il

נציגי המשפחות השכולות, אשר איבדו את שני הוריהם בפיגועי טרור, ושרובם בני הציונות הדתית, פנו בימים האחרונים לחברי כנסת בסיעות הימין במכתב חריג בו ביקשו מהם לתמוך במועמדותה של יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק לנשיאות המדינה. היתומים אף ביקשו פגישה דחופה עם השר נפתלי בנט בנושא.

בין החותמים נמצאים נציגי משפחות גביש, דיקשטיין והורביץ. משפחת גביש איבדה את ההורים, האח הבכור והסב בעת חדירת מחבלים לביתם באלון מורה. משפחת דיקשטיין איבדה את ההורים ואת האח הצעיר בפיגוע ירי בבנימין, ואילו ילדי משפחת הורביץ איבדו את הוריהם שנרצחו בעת חדירת מחבל לביתם בליל שבת בקרית ארבע. צבי יהודה דיקשטיין אף רץ לתפקיד במועצת העיר תל אביב בבחירות המוניציפליות האחרונות.

במכתב ששלחו לחברי הכנסת מספרים היתומים כיצד הוזנחו על ידי המדינה במשך שנים ארוכות - עד שפנו לדליה איציק, אשר כיהנה אז כיו"ר הכנסת. בעקבות פעילותה הכירה המדינה במצוקת היתומים משני הורים - אשר זוכים כיום לסיוע לכל ימי חייהם, בדומה לאלמנות צה"ל.

לדבריהם, הם החליטו לפנות לח"כים על דעת עצמם מתוך תחושת חובה והכרת הטוב, זאת למרות שאיציק עדיין לא הכריזה על התמודדותה לנשיאות.

"אנו פונים אליכם יחד עם נציגים נוספים של משפחות היתומים מפיגועי איבה, אשר איבדו בפיגוע את שני הוריהם ולעיתים גם בני משפחה נוספים" כותבים היתומים במכתבם, "ברצוננו להביא לידיעתך את פעילותה של יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, בכל הנוגע לאישורו של חוק היתומים משני הורים כתוצאה מפיגועים. במשך עשרות בשנים הפקירה המדינה את יתומי הפיגועים משני הורים, בשל לקונה בחוק אשר גרמה לכך שיתום מהורה אחד דווקא כן זכה לסיוע - בעוד יתומים משני הורים, שאיבדו את כל עולמם, דווקא הוזנחו".

החותמים מספרים כי "מצב זה השתנה בשנים האחרונות בזכותה של הגב' איציק. במהלך כהונתה כיו"ר הכנסת נחשפה איציק לנושא, ובאופן מיידי כינסה אותנו והודיעה לנו כי היא לוקחת את הנושא לטיפולה האישי".

היתומים מציינים במכתב כי "דליה איציק נרתמה לא מתוך שיקול פוליטי, ובוודאי שלא שיקול מגזרי: רובם המכריע של היתומים באים דווקא מקרב הציונות הדתית ויישובי יהודה ושומרון, ולא מבסיסה הפוליטי של הגב' איציק. היא עשתה זאת מתוך רגישות ותחושת אחריות ממלכתית וחוב מוסרי של המדינה כלפינו".

לדבריהם, "לאחר שנים ארוכות בהם זעקנו אך קולנו לא נשמע, שנים בהן דלתות קברניטי המדינה נסגרו

בפנינו פעם אחר פעם, מצאנו את עצמנו בפני שוקת שבורה, עם לובי חלש ואנרגיות חסרות. אלא שמאז המפגש עם דליה, החל השינוי. איציק לחמה מול האוצר ומשרדי הממשלה, הצליחה לגייס את ראש הממשלה, והביאה לבסוף למצב בו המדינה השוותה את מעמדם של היתומים משני הורים למעמד אלמנות צה"ל, על כך המשתמע מכך, מה שלא נעשה במשך שנים".

לגבי מידת התאמתה לתפקיד הבכיר אומרים החותמים: "מיותר לציין עד כמה ההתגייסות הטוטאלית שלה למעננו, הרגישות והאחריות הממלכתית בה נקטה הותירה בנו רושם עז, והחזירה לנו את האמון במדינה ובכנסת. במשך עשרות בשנים יתומים אלו, שאיבדו את הוריהם בפעולות טרור, הוזנחו וחלקם הגיעו עד לפת לחם בשל היעדר משפחה תומכת וסיוע ממשלתי. דליה איציק הוכיחה כי היא ראויה לשאת בכל תפקיד ממלכתי במדינת ישראל, רם ככל שיהיה, לטובת כלל הציבור".

לצד מכתבם ביקשו נציגי המשפחות השכולות מבכירי הבית היהודי להיפגש עמם בנושא. בין היתר הם ביקשו להיפגש עם השר בנט, עם יו"ר הסיעה איילת שקד, ועם ח"כים נוספים בסיעה.