ישראל-1 ג'יבריל רג'וב- 0: פיב"א לא תדון בהחלטה נגד קבוצות כדורגל מההתנחלויות

בליגות הכדורגל הנמוכות משחקות 6 קבוצות מיהודה ושומרון. יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב מנסה להעביר החלטה כי הדבר ייאסר אך מאמץ דיפלומאטי על נשיא פיפ"א הביא להסרת ההחלטה

חדשות כיפה 10/05/17 11:50 יד באייר התשעז

ישראל-1 ג'יבריל רג'וב- 0: פיב"א לא תדון בהחלטה נגד קבוצות כדורגל מההתנחלויות
כדורגל, ילד,, צילום: Zack Wajsgras/Flash90

משנת 2015 לוחצים הפלסטינים על פיפ"א ועל המדינות החברות בארגון לפעול נגד ישראל, על רקע פעילותן של שש קבוצות מההתנחלויות בליגות הכדורגל שלה. הקבוצות הן ממעעלה אדומים, אריאל, קרית ארבע, גבעת זאב, בקעת הירדן ואורנית. סעיף 72.2 בחוקת פיפ"א קובע כי אסור למדינה להקים קבוצות כדורגל בשטח ישות מדינית אחרת שחברה בפיפ"א ולשתפן בליגה שלה ללא הסכמת היישות המדינית. הפלסטינים דורשים כי הסעיף מחוקת פיפ"א יופעל לגבי שש הקבוצות האלה וכי אם ישראל לא תסכים להפסיק את פעילותן, היא תושעה מהארגון.

היום פורסם 'בהארץ' כי מועצת התאחדות הכדורגל הבינלאומית (פיפ"א) החליטה היום (שלישי) להסיר מסדר היום של קונגרס פיפ"א, שייפתח מחר בבחריין, את הצעת ההחלטה בנושא קבוצות הכדורגל מההתנחלויות. בהודעה רשמית שפרסמה פיפ"א נמסר כי לאחר דיון בנושא החליטה מועצת פיפ"א, שהתכנסה היום במנאמה, בירת בחריין, כי בשלב זה יהיה זה מוקדם מדי עבור קונגרס פיפ"א לקבל החלטה בנושא.

עוד פורסם כי הושקעו מאמצים דיפולמאטיים רבים בניסיון למנוע את הכנסת הנושא לסדר היום. בין השאר, התנהלה שיחה בין רה"מ בנימין נתניהו לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו. לדברי פקיד ישראלי בכיר, נתניהו הדגיש בפני נשיא פיפ"א בשיחתם, שנמשכה כחצי שעה, כי יש להימנע מערבוב בין ספורט לבין פוליטיקה. "הסכסוך הפלסטיני הוא רב שנים ופיפ"א לא תפתור אותו", אמר נתניהו לאינפנטינו.

עוד הוסיף נתניהו על פי הפרסום כי רג'וב מקדם את המהלך נגד ישראל בפיפ"א כדי למנף אותו לצרכים פוליטיים פנימיים במאבק הירושה ביום שאחרי הנשיא הפלסטיני הנוכחי מחמוד עבאס. "אם ההחלטה נגד הקבוצות מההתנחלויות תעבור היא תהפוך את הספורט למקור למחלוקות במקום למקור לפתרון סכסוכים. זה עלול להרוס את פיפ"א", אמר נתניהו לאינפנטינו.