השרים אישרו הצעת חוק המעניקה פטור ממס לתרומות להתיישבות

על פי הצעת החוק יוענק פטור חלקי ממס לעמותות הפועלות לפיתוח ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל. מציעי החוק סבורים כי הוא יאפשר רווח כלכלי למדינה, בטווח הרחוק

חדשות כיפה אורי פולק 12/02/12 13:42 יט בשבט התשעב

השרים אישרו הצעת חוק המעניקה פטור ממס לתרומות להתיישבות
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק, לפיה תרומת להתיישבות בישראל תזכה את התורם בזיכוי ממס, בגובה של עד 35% מסך התרומה. על פי ההצעה, שהגישו חברי הכנסת זאב אלקין וציון פיניאן, ההצעה נועד לצרף לשורת המטרות המעניקות לעמותות אישור כ"מוסד ציבורי", גם את פיתוח ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל.

"בתוך החוק הקיים קיימות שורה של מטרות המזכות מוסד ציבורי באישור שכזה, אולם בתוך שלל המטרות, בולטות בהיעדרן מטרות של חיזוק הציונות ועידוד ההתיישבות הציונית", טענו חברי הכנסת בהקדמה להצעת החוק.

לדבריהם, "בימים אלו של שחיקה מתמדת בערכים בכלל, ובערכי הציונות וההתיישבות בפרט, ראוי להשיב לערכים אלו את בכורתם ולהעמידם במקום הראוי להם. אחת הדרכים לעשות זאת היא בדרך של מתן פטור ממס על הכנסותיהם של מוסדות ציבוריים הפועלים להשגת מטרות אלה והכרה בתרומות הניתנות להם לצרכי מס".

הצעת החוק תועבר כעת לאישורה של מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. מגישי ההצעה סבורים כי משמעותי, וכי בטווח הרחוק יצמח למדינה "רווח כלכלי העולה על כך לאין שיעור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן