הרב פינטו נכנס למאסר: "אין על מה להצטער"

הרב פינטו ייכנס היום לכלא לאחר שהורשע במתן שוחד והלבנת הון. "שפיכות הדמים של השנים האחרונות זה לא לשווא" אמר לחסידיו לפני שנכנס לכלא

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/02/16 09:36 ז באדר א'

הרב פינטו נכנס למאסר: "אין על מה להצטער"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב יאשיהו פינטו יחל היום (ג') לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו לאחר שהורשע במתן שוחד ובהלבנת הון. אמש, שעות ספורות לפני כניסתו למאסר במתקן רפואי של שירות בתי הסוהר, בשל מצבו הבריאותי, נפרד פינטו מחסידיו בשיעור שערך להם באשדוד. "אנחנו לא חושבים על מחר לרגע אחד. מחר זה כמו היום, כמו שלשום, כמו לפני חודש. לא חושבים על זה אף מחשבה", אמר.

פינטו, שנקנס גם במיליון שקל במסגרת הסדר טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה, הוסיף: "אנחנו אוסרים איסור מוחלט מכל מי שמחזיק את עצמו כתלמיד שלנו להצטער את צער הקטן ביותר. אין על מה להצטער. הסבל הזה זיכך אותנו. הרוחניות היא העיקר. שפיכות הדמים של השנים האחרונות זה לא לשווא. זה היה תיקון לעולמות העליונים שהיינו צריכים לעבור את זה. ב-22 שנים לא הפסקנו לרגע אחד מתורה, חסד וממעשים טובים. הקרבנו את החיים שלנו למען הכלל".

הרב פינטו, הודה במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ששם קץ לחייו. בהסדר הטיעון הוסכם כי פינטו ישתף פעולה עם מח"ש, שיוגש נגדו כתב אישום וכן כי ייגזר עליו עונש מאסר של עד שנה. הוא הורשע שהציע לתנ"צ ברכה 200 אלף דולר במטרה לגרום לו לסייע לו ולמסור מידע חסוי מחקירת המשטרה בנוגע אליו.

בחודש שעבר דחו שופטי בית המשפט העליון את בקשתו של פינטו להמיר את המאסר בעבודות שירות. הם קבעו כי "זהו העונש המינימלי לרב מוכר ונערץ שחטא בעבירות חמורות והחטיא אחרים".