הרב גרוסמן והרב פירר זכו בעיטור הנשיא

האות הוענק לשמונה זוכים בהם הרב גרוסמן והרב פירר, בידי נשיא המדינה שמעון פרס בטקס בבית הנשיא. "אתה מגדלור שמפיץ אורות של תקווה למאות אלפי ילדים במצוקה", אמר פרס לרב גרוסמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/14 14:06 כט בשבט התשעד

בטקס שהתקיים היום בבית הנשיא בירושלים העניק נשיא המדינה את "עיטור הנשיא" לשנת תשע"ג לשמונת הזוכים, ובהם שני רבנים. נשיא המדינה נשא דברים במהלך הטקס המרגש, שיבח את הזוכים ואמר: "אתם ההוכחה שאפשר להאמין ולחלום בגדול ושלעיתים המציאות עולה על הגדולים שבחלומות. עיטור נשיא מדינת ישראל - בא לציין ניצוצות של השראה. אני מאמין שאתם משמשים דוגמא לרבים אחרים. לטפח המטמונים העלומים הטמונים באדם. לעודד את הדור הצעיר לתרום מכישוריו לטובת מדינת ישראל והעולם. להעתיר הערכה, בשם המדינה, על יחידי הסגולה אשר ראויים להוקרה העמוקה ביותר. אתם, זוכים יקרים, ראויים להוקרה העמוקה ביותר שעם מסוגל לבטא". במהלך הטקס ענד הנשיא באופן אישי את העיטור היוקרתי על צווארם של כל אחד ואחת מן הזוכים ושיבח אותם על פועלם מעורר ההשראה.

נשיא המדינה פנה באופן אישי לשני הרבנים ואמר: " ידידי, הרב גרוסמן, אתה מגדלור נישא שמפיץ אורות של תקווה למאות אלפי ילדים במצוקה. רשת מגדל אור שייסדת היא פעמים רבות הסיכוי האחרון של הנערים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. הרב אלימלך פירר, הרמב"ם אמר שהיחס לבריאות הוא היחס לחיים. המתנה הנפלאה ביותר שניתנה לאדם היא חיים. היית ל"מנוע חיפוש", של חיי אדם, היית למרפא, המוצא פתרון לכל חולה באשר הוא. אתה עושה זאת בהתנדבות בלב אוהב. בשבילך שכר מצווה הוא מצווה".

(צילום: מארק ניימן/ לעמ)

השנה זו השנה השנייה בה מוענק העיטור אשר עיצב סטודנט ישראלי, עליו מוטבע כוכב הצפון שמהווה סמל וביטוי להתוויית דרך, והמנורה שמסמלת את התחדשות המדינה- את הקשר החזק בין העבר להווה ואת יצירת ההמשכיות. בראש העיטור משובץ הביטוי: "משכמו ומעלה" הלקוח מפרק ט' בספר שמואל א': "בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו, משכמו ומעלה גבוה מכל העם".


(צילום: מארק ניימן/ לעמ)

כזכור, הנשיא פרס החליט לפני כשנתיים על הקמת ועדה מיוחדת בראשות השופט שמגר, שתבחן מיסוד עיטור כבוד אזרחי בישראל, בדומה למדינות רבות בעולם כמו אות ה"הלגיון דה אונר"- המוענק בצרפת, וכמו באיטליה, עיטור כבוד שמעניק הנשיא על פי החוקה האיטלקית. העיטור מוענק ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים) אשר תרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות, חזון ותיקון עולם. מאז מיסודו של העיטור היוקרתי זכו בו כ-17 זוכים ביניהם - הנרי קיסינג'ר, נשיא ארה"ב ברק אובמה, הרב עדין שטיינזלץ, ביל קלינטון ואלי ויזל.