הרב אבינר על שמיר: ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו

הרב שלמה אבינר סופד לראש הממשלה המנוח, יצחק שמיר, שיובא היום למנוחות: "אדם צנוע ועניו, אשר לא הסכים מעולם לסגת במילימטר אחד מארץ ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/07/12 10:50 יב בתמוז התשעב

הרב אבינר על שמיר: ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו
לע"מ, צילום: לע"מ

ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, הרב שלמה אבינר, סופד לראש הממשלה המנוח, יצחק שמיר, שנפטר במוצאי השבת האחרונה בגיל 96 - ויובא הערב (ב') למנוחות. "מבין ראשי הממשלה שהיו לנו, הוא היה הטוב ביותר", אמר הרב אבינר.

"הוא היה הטוב ביותר, אף על פי שזה לא נראה כך, כי הוא היה צנוע, ונחבא אל הכלים ומדבר בשקט, לא מדבר בכריזמטיות ולא מדבר בהתלהמות. הוא לא ביקש לעשות רושם. איש צנוע ועניו ומקיים "הנעלבים ואינם עולבים". ספג עלבונות ומעולם לא השיב למתנגדיו", ציין הרב אבינר, שתיאר את שמיר כמי ש"לא דיבר אף פעם על חשיבות ארץ ישראל, אבל לא נסוג במילימיטר אחד מארץ ישראל".

הרב אבינר הוסיף כי "על אף הלחצים מארה"ב והלעג של התקשורת בישראל ובעולם. בועידת מדריד, בה רצו לגנוב לנו חלקים מארץ ישראל, הוא אמר: לא. לא מוותר על ארץ ישראל". לדבריו, שמיר היה "אדם צנוע ועניו, מועיל ויעיל ושקט, אשר בצעירותו לחם בלח"י ושם חירף את נפשו למות למען הארץ הרבה מאוד פעמים".

ראש ישיבת עטרת כהנים מתח ביקורת על הימין אשר "אמר על שמיר שהוא לא מספיק ימני, וזרקו אותו מהפוליטיקה לטובת פתרונות טובים פחות".