הרבנות הצבאית פועלת לגיבוש המשותף בין צוערים דתיים לחילונים

במסגרת התוכנית החדשה "לחיות ביחד", מובילה הרבנות הצבאית סדנה המועברת בבית הספר לקצינים של צה"ל, שבמרכזה עומדת חשיבות חיזוקו של השירות המשותף בין דתיים לחילונים בצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 26/10/11 01:08 כח בתשרי התשעב

הרבנות הצבאית פועלת לגיבוש המשותף בין צוערים דתיים לחילונים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרבנות הצבאית יזמה באחרונה תוכנית חינוכית ממוקדת להתמודדות עם אתגר השירות המשותף בין דתיים לחילונים - כך נודע לכיפה. התוכנית, "לחיות ביחד", החלה כבר לפני מספר חודשים והיא מועברת לקצינים בבית הספר לקצינים של צה"ל.

על רקע השיח הציבורי שהתעורר סביב הדחת הצוערים הדתיים בשל סירובם להשתתף באירוע שכלל שירת נשים, הבינו ברבנות הצבאית את חשיבות בחיזוקו של השירות המשותף בין דתיים לחילונים, עולים חדשים ובני מיעוטים, בשימת דגש על הבנת הצרכים ההדדיים של הקבוצות השונות.

התוכנית של הרבנות הצבאית הוטמעה כחלק ממסלול ההכשרה של הצוערים בבה"ד 1 והיא מחדדת את הצרכים הייחודיים של כל חייל ביחידה בה הוא מוצב. במסגרת התוכנית מתקיימות שיחות המדגישות את חשיבות ההקשבה לזולת ולאחר, כמו גם מפגש עם בני זוג, מוגבלי נועה המתגוררים במצפה רמון, המספרים לצוערים על יכולתם להתעלות מעל לקשיי היום-יום באמצעות נחישות ותעצומות נפש.

תוכנית זו מהווה פעילות משלימה לזו של רב בית הספר לקצינים, רס"ן אהרן פינקלשטיין, הפועל בכל ימות השנה לטובת פיתוחם של ערוצי תקשורת כנים עם אוכלוסיית הצוערים כולה. "העובדה שמדובר בצוערים העתידים להוביל את צה"ל בשנים הקרובות, ממריצה אותנו לתת בידיהם כלים רוחניים איכותיים שיהיו להם לעזר לאורך שנים רבות", אומר רס"ן פינקלשטיין.

מעבר למענה ההלכתי אותו מגישה הרבנות הצבאית לצוערים הדתיים בקורס הקצינים, מאפשר הרבנות סיוע במטלות חינוכיות העוסקות בדת ומסורת, ליווי קבוצות דיון העוסקות רוח צה"ל, אחריות ומוטיבציה ואף שימת דגש על הכוונת מרצים חיצוניים המשוחחים עם צוערי הבה"ד, בתוכם גם חניכי קורס הרבנים הצבאיים השנתי.