המלכה פיירברג נבחרה לקדנציה נוספת

עם 75% תמיכה וקדנציה רביעית כראש העיר נתניה, מרים פיירברג ממשיכה לבסס עצמה כאחת הנשים החזקות בישראל. מבקריה טוענים כי היא מזניחה את החינוך והרווחה, אך לתושבי נתניה, כנראה, זה לא באמת משנה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/10/13 16:40 יט בחשון התשעד

המלכה פיירברג נבחרה לקדנציה נוספת
עיריית נתניה, צילום: עיריית נתניה

אחרי הבחירות המקומיות האחרונות, שהביאו אותה אל קדנציה רביעית נוספת בתפקידה, זה ברור: מרים פיירברג היא אחת הנשים החזקות והמשפיעות ביותר בישראל. אם תהיתם, 72% מקולות הבוחרים בנתניה, המליכו את פיירברג לתקופת כהונה נוספת.

כבר 15 שנה שמרים פיירברג שומרת על לשכת ראש עיריית נתניה (אגב, לשכה שעוררה את חמתו של מבקר המדינה, שטען כי זו גדולה ומפוארת מדי). מי שעושה צעדיו בעיר נתניה לא יכול להתעלם מן המהפך החזותי שעבר על העיר. טיילת חדשה לצד מרכזי תרבות והופעות הם רק חלק ממה שפיירברג הביאה. נתניה הפכה לאחת הערים המתויירות בישראל לצד ירושלים ותל אביב שמושכת אליה תושבים רבים. עבריינים ופשע? לא פחות מערים אחרות.

פיירברג נכנסה אל נתניה כשהיא מוכת טרור ותחת בעיות כלכליות הן של האזרחים והן של העירייה. יחד עם משרד הפנים הגתה תכנית הבראה מיוחדת שבין השאר הביאה את אזורי התעשייה הגדולים בפולג, לצד משרדי ההייטק בעיר. היא הפריטה את משק המים והביוב בעיר והצליחה לגייס לטובת העיר משאבי מדינה רבים כמו למשל את האצטדיון הענק שבנתה, זאת לאחר שהכריזה ב2007 כי ברצונה למתג את נתניה כבירת הספורט של ישראל. פיירברג היא אשת ליכוד וותיקה ומקורבת אל ראש הממשלה בנימין נתיהו שגם מינה אותה לטיפול במחדלי אסון הכרמל, מינוי ממנו התנערה.

מבקריה של פיירברג טוענים כי כל אלה הם למראית עין בלבד - וכי אזרחי נתניה לא פוגשים את הכשלים הגודלים של פיירברג, בעוד חינוך ורווחה נדחקים הצידה לטובת תשתיות ותרבות. פיירברג, הם אומרים, מעדיפה מה שמספיק גדול ומספיק נראה טוב. חינוך ורווחה לא מביאים את ההצלחה לעיניו של האזרח ולכן פיירברג לא תהיה שם. מבקריה אגב, לא הצליחו לעבור את 23% אחוזי הצבעה. האם כי היא באמת טובה או כי תושבי העיר לא ערים לכשלים עליהם מצביעה האופוזיציה?

בליל הבחירות הייתה פיירברג מודאגת מאחוזי ההצבעה הנמוכים, 30%, שפגעו בסופו של דבר ברשימתה למועצת העיר. הדאגה הייתה מוצדקת, שכן סיעתה נחלשה יותר מהמועצה היוצאת. הסיעה השנייה בגדולה בעיר נתניה היום היא ש"ס, מה שעורר את חמתה של פיירברג, שאמרה היום: "החילונים שרצו לראות פחות סממנים דתיים, ולפתוח מועדונים לבני נוער וקאנטרי בשבת שכל כך חשוב להם לתת ממענה לקהילה המגדירה עצמה כלא דתית, לא טרחו להגיע להצביע. הם לא סייעו לשנות מגמה".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il