הותר לפרסום: עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בפרשת דומא

הבוקר הותר לפרסום כי עמירם בן אוליאל (21) הוא הנאשם המרכזי בהצתה שאירעה בכפר דומא בה נשרפו בני משפחת דוואבשה. כתב האישום יוגש נגדו, ונגד קטין נוסף שהיה מעורב בסיוע. הוריו של עמירם "אנו המומים ומזועזעים מהחשדות המיוחסות נגדו".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/01/16 11:21 כב בטבת התשעו

הותר לפרסום: עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בפרשת דומא
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים וקטין נוסף שפרטיו עדיין אסורים לפרסום, הם הנאשמים בפיגוע בכפר דומא שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה בחודש יולי האחרון. הפרקליטות הגישה היום (א') נגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בגין שלוש עבירות רצח וסיוע לרצח.

מכתב האישום עולה כי השניים ביקשו לגרום לתסיסה בקרב האוכלוסייה הערבית, להוביל להתלקחות אלימה של אירועים ביטחוניים ולהרתיע את מקבלי ההחלטות מפני פינוי יישובים. זאת כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד שהתרחש חודש לפני כן.

אוליאל, הדמות המרכזית בפרשה, נאשם בחברות בארגון טרור ובשלוש עבירות רצח. הוא אף הודה בתכנון ובביצוע הפיגוע. לטענת שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אוליאל והקטין הנאשם הפלילו אחד את השני במהלך החקירות שהתרחשו בחודש האחרון.

לפי כתב האישום, השניים תכננו את הרצח בקפידה. לאחר הפיגוע שגבה את חייו של רוזנפלד בחודש יוני 2015, נפגשו השניים וגמלו בלבם לנקום. הנאשמים תצפתו על כפרים פלסטינים והחליטו לבצע את השריפה בדומא ולאחר מכן בכפר מג'דל הסמוך.

על פי כתב האישום, שריפת הבית בכפר דומא התבצעה כך: בן אוליאל טיפס על גדר שהקיפה את הבתים בכפר, ניגש לאחת מבתי משפחת דוואבשה, שהיה ריק באותה העת, חיפש ומצא חלון שאינו נעול ופתח אותו. בן אוליאל התרחק מעט מהחלון, הוציא מהתיק את שני הבקבוקים המלאים בנוזל הדליק.

בן אוליאל הסיר את פקקי הבקבוקים ושם אותם בתוך התיק, דחף באמצעות מקל את הסמרטוטים לתוך פיית הבקבוקים והניח אותם על הרצפה. לאחר מכן הדליק באמצעות המצית את אחד מבקבוקי התבערה והשליך אותו לתוך הבית בכוונה. את התיק ותרסיס הצבע השליך הנאשם לתוך הבית. כתוצאה ממעשיו של בן אוליאל עלה ביתו של מאמון דוואבשה באש, אך לא היו שם אנשים ולכן לא היו נפגעים.

מיד בהמשך פנה בן אוליאל לעבר ביתם של סעד וריהאם דוואבשה, בית נוסף, כשבידו בקבוק התבערה השני. בן אוליאל חיפש חלון שאותו ניתן לפתוח. הוא ניסה לפתוח שני חלונות ללא הצלחה. אז עבר לחלון השלישי, חלון חדר השינה שבו לנו באותה עת בני המשפחה. בן אוליאל הסיט את הרשת, הדליק את בקבוק התבערה השני והשליכו לעבר החלון המסורג, בכוונה להמית את יושבי הבית. הבקבוק התנפץ על הסורגים, אש החלה לבעור ואז בן אוליאל נמלט מהמקום בריצה.

הוריו של אוליאל יצאו הבוקר בהודעה ואמרו כי הם המומים ומזועזעים מהחדשות המיוחסות נגד בנם: "אנו מאמינים בחפותו של בננו שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללויות הקשות, אותם עבר במהלך השבועות בהם נחקר. ברצוננו להדגיש כי אנו מתנגדים לכל אלימות ופגיעה בבני אדם".