בת 19 נפצעה באורח קשה בפיגוע דקירה בגן שמואל

ארבעה בני אדם נפצעו בסמוך לקיבוץ גן שמואל בפיגוע דקירה. המחבל נלכד בכניסה ליישוב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/10/15 19:38 כח בתשרי התשעו

ארבעה בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני וקל בפיגוע דקירה במרכז מסחרי הומה אדם בסמוך לקיבוץ גן שמואל בצפון הארץ. המחבל, ערבי ישראלי תושב אום אל פאחם נלכד.

חובשים של מד"א פינו לבית החולים צעירה בת 19 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית כשהיא מורדמת ומונשמת לבית החולים רמב"ם בחיפה וגבר כבן 45 במצב קל עם חבלה בגפיים. בנוסף אליהם נפצעה בת 14 באורח בינוני ואדם נוסף, בן 20 נפצע באורח קל. השניים הגיעו באופן עצמאי לבית החולים הלל יפה.

הפיגוע אירע בסמוך למרכז קניות גדול, על כביש 65, המושך אלפי קונים מדי ערב. באותו הציר נמצאים היישובים הערביים של וואדי ערה, בהם אירעו בימים האחרונים הפגנות המוניות של ערבים ישראלים.

המחבל נלכד בסמוך לצומת אלון, בכניסה ליישוב גן שמואל, על ידי שוטרי סיור של תחנת חדרה, ונלקח לחקירה. מצוד מתנהל אחר סייען אפשרי. בתחילה נבדק חשד לפיו המחבל חטף נשק מאחד הפצועים, אך חשד זה נשלל לאחר חקירה ראשונית של האירוע.

פאראמדיק מד"א חאלד מורעי וחובש רפואת חירום במד"א יהודה חיים שהגיעו למקום וטיפלו בפצועה קשה סיפרו: "כשהגענו לזירה ראינו בתעלה בצד הדרך צעירה כבת 19 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, חבישות ונוזלים ופינינו אותה במהירות לבי"ח. גבר כבן 45 שנפצע קל בידו קיבל טיפול רפואי בזירה ופונה גם הוא לבי"ח."