בית כנסת לזכרה של תאיר ראדה יחנך היום

לאחר הרשעת רומן זדורוב ברצח המיסתורי של הנערה תאיר ראדה, יחנך היום בית כנסת חדש על שמה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/01/16 11:33 ד בשבט התשעו

בית כנסת לזכרה של תאיר ראדה יחנך היום

היום בצהריים, יחנך בית הכנסת "תאיר שבת אחים" בקצרין שברמת הגולם על שמה של תאיר ראדה ז"ל. אביה של תאיר, שחולה במחלה קשה, יגיע לחנוכת בית הכנסת באמצעות אמבולנס הישר מבית החולים פוריה.

במשך השנים אושרה תוכנית בניית בית הכנסת מכספי המועצה המקומית קצרין בסיוע משרדי הפנים והדתות, שהשקיעו עד כה יותר מ־2.5 מיליון שקלים בהקמת בית הכנסת שייקרא "תאיר שבת אחים". "מייד אחרי הרצח התחלנו לחשוב על הקמת בית כנסת בקצרין שינציח את זכרה", סיפרה האם אילנה, "הדרך להגשמת החלום לא היתה פשוטה אבל ידענו שרק נחישות תביא אותנו לתוצאה".

"בית הכנסת כמעט מוכן. יש כבר ריצוף ומזגנים אבל עדיין חסר ריהוט, ארון קודש, בימת תפילה, ספריות, תאורה, נורות ופריטים נוספים. בסך הכל נדרשים עוד חצי מיליון שקלים כדי להשלים את המשימה ולאפשר תפילה במקום".

על מנת להשלים את פעילות הבנייה, פתחה המשפחה בקמפיין גיוס המונים בהד-סטארט והצליחה תוך שבוע אחד מאז פרסומו להגיע לכמעט 400,000 שקלים שהיו נדרשים לסיום ההקמה של המבנה.

בשנת 2006 נרצחה תאיר ראדה, נערה בת 13, אשר נמצאה ללא רוח חיים בתא שירותים בבית ספר תיכון נופי גולן בו למדה. בגופה נתגלו סימני אלימות רבים, ולמרות ההרשעה של רומן זדורוב ברצח לפני שבועיים, יש ספקות ושאלות רבות שנותרו.

בשבוע שעבר בית המשפט העליון אישר לרומן זדורוב, שמרצה מאסר עולם לאחר שהורשע בביצוע הרצח של תאיר ראדה, ארכה לצורך הגשת בקשה לקיים בעליון דיון נוסף בהרכב מורחב בעניינו.