בית חב"ד בקטמנדו על רעש האדמה היום: המראות קשים

שלושה שבועות לאחר רעידת האדמה בנפאל, היכתה רעידה נוספת בעוצמה של 7.3 במדינה. הרב חזקי ליפשיץ מספר: "המראות קשים. מנוסה, קריסת בתים וצרחות מכל עבר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/05/15 12:22 כג באייר התשעה

שלושה שבועות לאחר רעידת האדמה הקשה בנפאל שגבתה את חייהם של 8000 תושבים במדינה, ובתוכם המטייל הישראלי אור אסרף, היכתה היום (ג') רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר. שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בשעה אחרי הרעידה הראשונה.

"השעה 2 בצהריים. רעידת אדמה בעוצמה אדירה של 7.3 טלטלה את אדמת נפאל לפני שעה. הישראלים כולם שוב מתכנסים בבית חב"ד", עדכנו בבית חב"ד בקטמנדו והוסיפו כי "יש דיווחים על נפגעים".

"חזקי יצא לשטח עם תיק עזרה ראשונה לבדוק מה מצב האנשים באזור", מספרים עוד בבית חב"ד. "שוב המראות הקשים של מנוסה, קריסת בתים וצרחות מכל עבר. אנו מנהלים רשימות מדויקות של הישראלים הנמצאים איתנו כאן".

צפו (באדיבות בית חב"ד בקטמנדו):

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/512201548513.mp4[/embed]

בשיחה עם גלי צה"ל עדכן הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד לנפאל כי "מוקדם לדעת לגבי נפגעים, אבל לפי הרעידה שהרגשנו, זה לא מותיר ספק".

עוד הוסיף הרב ליפשיץ ואמר "שמענו רעש של בניינים מתמוטטים, כל תושבי העיר יצאו בריצה מטורפת מהמבנים לשטחים פתוחים, והם עדיין שם. יש פה בערך 50 ישראלים. חלקם נשארו כדי לסייע למקומיים אחרי הרעידה הקודמת. זו שעת צהריים עכשיו, ולמזלי הייתי בחצר של בית חב"ד עם אשתי. הילדים שלנו נשלחו לארץ אחרי הרעידה הראשונה".