בגבעת רונן טוענים: המח"ט מפקיר את חיינו

תושבי המאחז בגב ההר פרסמו עצומה המחרימה את אירועי יום העצמאות הצפויים בחטיבה המרחבית שומרון, זאת מפני שלדבריהם המח"ט, אל"מ נמרוד אלוני, החליט לאסוף את נשקיהם ולסכן בכך את חייהם

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/11 00:00 ד באייר התשעא

בגבעת רונן טוענים: המח"ט מפקיר את חיינו
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מתיישבי גב ההר מחרימים את אירועי יום העצמאות הצפויים להתקיים השבוע בבסיס החטיבה המרחבית שומרון, בשיתוף המועצה האזורית שומרון, זאת מתוך ביקורת אישית על מפקד החטיבה, אל"מ נמרוד אלוני.

בעצומה שנתפרסמת ביישוב גבעת רונן וסביבתה, טוענים המתיישבים כי הסיבה לחרם הינה החלטתו של אל"מ אלוני להחרים נשקים מהמתיישבים, דווקא בתקופה בה מתגבר החשש הביטחוני, הבא לידי ביטוי במספרן העולה של החדירות ליישוב. העצומה מספרת על מקרים של חדירות לישוב, גניבות, ידויי אבנים על רועי הגבעה והתנפלות עד כדי פציעה של אחד התושבים. בכל האירועים האלו, נכתב בעצומה, מאמץ הצבא את גרסת הערבים למתרחש.

כותבי העצומה מצטטים את המח"ט, שכביכול אמר כי "אם לא תצאו מהבית לא יזרקו עליכם אבנים. הואיל ונקטתם מדיניות של תג מחיר אינני אחראי לבטחונכם, אקח לכם את כל הנשקים למרות שאינם מעורבים באירועים". המארגנים טוענים כי "המח"ט מפקיר במודעות חיי יהודים בגבעת רונן" וכי "כל עוד הפקרת חברינו מגבעת רונן נמשכת אין אנו עומדים עוד בקשר עם המח"ט".

מארגני העצומה מבקשים להפעיל בכך לחץ ציבורי על המועצה האזורית שומרון, כדי שזו תבטל את השתתפותה באירוע. אלא שניכר כי לפחות לעת עתה, במועצה לא מתכוונים להחרים את האירוע - אלא להמשיך בשיתוף הפעולה המוצלח, עד כה, עם צה"ל. מהמועצה נמסר כי "ראש המועצה, גרשון מסיקה, פועל במרץ להחזרת הנשקים שהוחרמו, ואכן אנו מאמינים שהם יוחזרו תוך זמן קצר. ללא כל קשר, המועצה רואה חשיבות רבה בחיזוק ההידברות בין התושבים לצה"ל, ופועלת גם בעניין הזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן