אנשי הדממה, עם כיפה: עלייה במספר הדתיים בצוללות חיל הים

ארבעה חובשי כיפות עמדו על מגרש המסדרים בבסיס חיל הים בחיפה, עם סיום קורס "צוללן" היוקרתי. מדובר במגמה: יותר דתיים מתגייסים לחיל הים - לשייטת ולשייטת הצוללות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/06/12 13:41 כח בסיון התשעב

אנשי הדממה, עם כיפה: עלייה במספר הדתיים בצוללות חיל הים
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מתי מתפללים ערבית בעומק האוקיינוס? ארבעה חובשי כיפות עמדו אתמול (א') על מגרש המסדרים בבסיס חיל הים בחיפה, לטקס סיום קורס צוללן, קורס מאתגר שאורכו כשנה וארבעה חודשים, המכשיר את לוחמי הצוללות של חים הים. מדובר במספר שיא ביחס לשנים קודמות המסמל מגמה ברורה: יותר ויותר דתיים מתגייסים לחיל הים בכלל ולשייטת הצוללות בפרט.

20% מבוגרי הקורס האחרון הם יוצאי תנועת הנוער הדתית "בני עקיבא" - כך מנתונים שהגיעו לידי כיפה. מדובר בתנועת הנוער הגדולה ביותר שבוגריה סיימו את הקורס, יותר בוגרים מלתנועת "הצופים" ו"הנוער העובד והלומד".

נ', בחור דתי בן 20 מירושלים, הוא השני במשפחה שסיים את קורס הצוללן היוקרתי של חיל הים, שנה וחצי אחרי אחריו הבכור. על אף היותו דתי, נ' לא מרגיש את השוני. "החבר'ה מקבלים את זה טוב. ממש נחמד להיות שונה בקטע הזה". נדמה כי מה שבסופו של דבר מושך את כולם אל הצוללות הוא ההווי, כי גם לאחר שסגר חודש שלם במצולות הים - החוויה הטובה ביותר של נ' מהקורס, היא השבת. "השבתות בשלב הראשון - כל ההתגבשות הזו מדהימה. כיף לסגור עם החבר'ה".